Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: gitaar advies

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2015
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    17

    Standaard gitaar advies

    ik speel pas een aantal weken op een geleende western-gitaar, nu ben ik natuurlijk vast aan het zoeken naar een mooie gitaar voor als ik het wat beter onder de knie heb.

    ik ben persoonlijk helemaal gek van roundbacks nu heb ik verschillende merken voor bij zien komen varianten van 185-500 euro.

    nu is mijn vraag aan de 'ervaren' gitaristen wat is het beste merk voor een goede RB-gitaar?

    muzikale groet Mrsnoekie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    IK ken eigenlijk alleen Ovation.

    Waarom precies een roundback ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Wat voor JOU de beste is zal niemand je kunnen vertellen ben ik bang.
    Gewoon een aantal verschillende proberen. De gene die je het beste gevoel geeft en die lekker in de hand voelt lijkt me dan de beste keus.

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2015
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    17

    Standaard

    Heeft een mooie uitstraling vind ik dimavery heeft ook RB's

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ovation is bij uitstek het merk voor gitaren met een kunststof bowl. Als ik jou was, zou ik op MP gaan zoeken naar een versie met een deep bowl. Die zijn wat geschikter als thuisgitaar, daar Ovations en eigenlijk alle roundbacks vooral gemaakt zijn om versterkt te spelen. Zijn idd heel smaakgevoelig, je moet het maar mooi vinden. Er is volgens mij geen tussenweg.. Maar het e.e.a. ligt natuurlijk wel aan je budget. Kijk uit dat je je geen Celebrity aan laat smeren als "echte" Ovation.. Is als Gibson/Epiphone en Fender/Squier. Het B-merk van..

    Spelen en voelen zijn idd de belangrijkste zaken en erg persoonlijk, daar kan niemand je bij helpen.

    Edit: Er staan er een paar op Gitaarmarkt hier.. Gee deep bowls, maar dan nog kan je altijd even gaan kijken en spelen natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Rizz; 18 juni 2015 om 19:51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Rizz weet er duidelijk meer van dan ik ! Dimavery zou ik toch wel wantrouwen. Als ik me niet vergis is dat een budgetmerk van Bax. Ik ken daar wel alleen de kabels en hoofdtelefoons van maar die zijn toch niet erg goed te noemen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Nu we het er toch over hebben : wat is het voordeel van een roundback tov een "gewone" gitaar eigenlijk ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Overigens voor alle duidelijkheid : mijn bedenkingen betreffen alleen Dimavery niet Bax in zijn geherl .

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2015
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    17

    Standaard

    Dimavery is ook 4x goedkoper als Ovation maar net wat je wilt natuurlijk maar ik ben meestal van meteen goed.... Ik ben nog niet zo ver dat ik de voordelen van een RB's voor mij is het echt het uiterlijk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Hoe speel je? Als je dat vooral zittend doet, zou ik er nog eens over nadenken.. Ze glippen nogal weg door de gladde en ronde onder- en achterkant. Dus of staand spelen, of met een strakke band om je schouders terwijl je zit..

    De voordelen zitten vooral in de sterkte van de bowl en de betere feedbackbestandheid.. Tezamen met de vaak ondiepe kast en de redelijk goede versterking.. (ovation, niet de neppers) Dus weer voor het livespelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top