Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard snaren en feedbackbusters

    Hey medegitaristen...Er zullen al vele post over snaren geweest zijn maar goed....
    Ik speel al 32 jaar, maar de laatste jaren pas alleen nog maar akoestisch.
    Ik begon met martin 80/20 , maar was nooit echt tevreden.Na een paar jaar kwam ik op de d'addario EJ16 Phosfor Bronze. Ook niet helemaal mijn ding.
    Ik zweet best gauw en de snaren gingen al snel verkleuren.
    Toen ik bij iemand wat gitaren ging uittesten had hij bij een gitaar Martin silk en steel snaren erop. Die klinken best lekker , voelde zacht aan. Ik kocht van hem een Cort NTL 20 met piezo ingebouwd en besloot die snaren er ook op te doen. Idd snaren voelde zacht aan en versleten niet snel. Klonken best redelijk en versterkt op mijn acoustasonic ook wel. Tot dat ik over een pa ging spelen. Die snaren klinken zo zacht dat ik het volume aardig moest opkrikken en daardoor een vervormd geluid kreeg.
    Ik wilde toch weer een meer traditionelere sound en omdat ik meer een vintage sound zocht kwam ik toch weer bij de 80/20 uit. Maar nu van dáddario , de EJ11 . Zitten er nu net op, maar ik denk dat ze wel de set zijn waar ik naar zoek.

    Wat vinden jullie eigenlijk van feedbackbusters? Ik speel in een zang/gitaar duo, dus heb hem niet zo zeer nodig. Heb wel eens er mee opgetreden en heb het idee dat ze toch je toon iets beïnvloeden omdat je toch je klankgat afsluit, ondanks dat je versterkt speelt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Snaren zijn zo persoonlijk, ik gebruik al een tijdje Martin SP 80/20 bronze .012 - .054, ben ik tevreden over behalve de levensduur, gaan toch best wel snel minder klinken maar zelfs dat is persoonlijke smaak en naar ik gemerkt heb per gitaar zelfs behoorlijk verschillend.