Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard Wat is het verschil??

    Beste allemaal,

    Ik speel gewoon thuis in mijn uppie, dus gewoon voor de lol.

    Momenteel heb ik een Fender Classic 50's stratocaster FR MIM en speel o.a. diverse Shadows nummers.
    Omdat ik op een andere locatie ook een beetje muziek wil maken wil ik er dus een tweede gitaar bij kopen.

    Omdat het soundje van mijn huidige gitaar, voor mij erg lekker klinkt, wil ik eigenlijk zo'n zelfde in een andere kleur of een Standard maar dan met hetzelfde soundje.

    Is er verschil tussen deze onderstaande twee, en dan bedoel ik niet de prijs.
    http://www.music-shop-hofmann.de/fen...tocaster-2ts-w

    http://www.bax-shop.nl/elektrische-g...or-sunburst-mn

    Verder, kan iemand mij vertellen wat het verschil is met een Fender Standard en de Classic 50's series.

    Als ik dus exact het geluid wil hebben van de Classic50's series, is het dan ook mogelijk om een standard te kopen.

    Ik vraag dit om geen miskoop te doen.

    Bedankt, Bram
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Lijken beide redelijk identiek. Kijk ff op andere sites voor uitgebreide specs. Met name halsprofiel, type fretdraad en toets radius wil je vergelijken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard

    Hai Tabula Rasa,

    Dat is volgens mij niet echt mogelijk omdat iedereen in de titel van het artikel wel iets anders heeft staan en dan weet ik niet meer of het wel om dezelfde gitaar gaat.
    Zo praat Hoffman over: Fender Mexico 50 S STRATOCASTER 2TS W
    en Bax over : Fender Classic Series 50s Stratocaster 2-Color Sunburst MN

    En weer anderen gebruiken ook weer wat anders, vandaar mijn vraag of jullie kenners kunnen beamen of de twee gitaren van de twee linken identiek zijn.

    Bram
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Vhals, c hals, 7.25 inch tov 9.5 radius, medium jumbo frets tov kleine fretjes. Totaal andere beleving tijdens het spelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard

    Hallo MikeD

    Ja dat heb ik dus ook wel gedaan maar er staat bv dat beide 3 SSS pickup's hebben maar niet welk type of zo.
    Ik bedoel te vragen of iemand kan bevestigen of het geluid van de standard gelijk is aan die van de classic 50's.

    Maar als de gitaren van de twee linken identiek blijken te zijn, dan ga ik voor zeker en koop ik die in Duitsland voor 599.
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard

    @Tasbula, en dan heb je het over het verschil tussen de standard en de classic neem ik aan.
    Dan valt de standard af en ga ik voor de classic 50's.

    Ik ben geen techneut maar heb wel, volgens anderen, een (schijnt) erg goed gehoor.

    Zo staat er bij de ene link
    Pickups 3 Vintage Style Single-Coil Strat® Pickups with Alnico Magnet Pole

    en bij de andere
    single coil (passief)
    Laatst gewijzigd door Bram46; 17 juni 2015 om 08:45
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Ik heb se twee van MikeD vergeleken

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard

    Dank je Tabula, dan valt dus de Standard af en gaat het dus nog over de twee linken die ik in mijn openingspost gaf.
    Ik ben druk aan het rondkijken maar volgens mij zijn ze gelijk al zie ik wel dat bij de specs de pickup's iets anders worden genoemd.

    Zo staat er bij de ene link
    Pickups 3 Vintage Style Single-Coil Strat® Pickups with Alnico Magnet Pole

    en bij de andere
    single coil (passief)

    Kan iemand mij vertellen wat hieraan het verschil is?

    Bram
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die twee van in de link zijn identieke gitaren (beiden de "Classic '50" stratocaster). Hoe ze die pickups noemen hangt van winkel tot winkel af. Het zijn gewone passieve singlecoil pickups, met een vintage voicing. Ze klinken goed, maar zijn zeker niet speciaal.

    Maareh, twee identiek dezelfde gitaren, afgezien van het kleurtje... Zou je dan niet "een ander sausje" willen? Ik zeg maar iets: de "Classic '60" (ook in zwart, Lake Placid Blue & Candy Apple Red). Qua feel zijn die gitaren hetzelfde, maar de '60 heeft een rosewood toets, en Hank Marvin heeft dat ook gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 17 juni 2015 om 09:15
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top