Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kijk ook eens naar aanpalende alternatieven zoals de Peavey Classic 4x10. Vond ik indertijd goed werken met een P90's loaded semihollow. Zeker niet te boomy.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Lapsteel.... Hoe clean zou die moeten zijn? Daar hangt het vanaf...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nusti Bekijk bericht
    ik heb ook de BDRI en speel er met een humbucker en p90 gitaar op. Humbucker is wel een zeer low output.
    Het bassige herken ik zeker wel en daarom ook wat aanpassingen gedaan. Ik heb er een celestion creamback inzitten. Scheelde al een hoop, een stuk strakker in de bas en iets meer mid, waar ik van hou.
    Daarnaast heb ik wat zitten experimenteren met de buizen. Op dit moment heb in de v1 en de v2 een JJ5171 zitten en in de v3 een 12at7. Hierdoor is de versterker wat getemd. klinkt clean lekker zwoel, maar prikt goed door de mix. Op OD kanaal breekt hij nu heel laat op, maar wel heel lekker. echt clean met een randje..
    Als je niet wilt solderen is het inderdaad een goede optie om te experimenteren met voorversterkerbuizen met minder gain! Ik vond een 12AY7 in V1 en een 12AT7 in V3 (Phase Inverter) al een hele verbetering. Zou ik als eerste doen voordat je een dure-speaker swap doet. Kans bestaat dat je dan met de stock speaker al heel tevreden bent!
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 18 juni 2015 om 20:53
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top