Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 109
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Die vids klinken best goed. Een echte benchmark is hoe zo'n unit zich op het podium bij flink volume manifesteert. Dan vallen modelingamps doorgaans door de mand.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22

    Standaard

    Vermeldenswaard is dat Yamaha recentelijk eigenaar is geworden van line 6. Ik hoop dus maar dat de betere klantenorientatie van Yamaha de nieuwe standaard wordt bij Line 6. En mijn ervaringen met modeling? Nooit helemaal overtuigend. Dus ook hier geldt: proof is in the eating.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  3. #23
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Line6 heeft de draadloze producten overgenomen. Niet zelf ontwikkeld.
    Vriendelijke groet,

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Line6 heeft de draadloze producten overgenomen. Niet zelf ontwikkeld.
    Dat maakt ze toch niet minder geweldig?

  5. #25
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De draadloze systemen komen in 2008 van ander bedrijf (x2). Line6 heeft het overgekocht. Het is technisch gezien een gescheiden afdeling waarvan de kwaliteit niets met de Helix te maken heeft.

    Ik heb erg veel ervaring met modeling van line6 en de Helix lijkt mij een mooi ding maar er zijn behoorlijke concurrenten in die prijsklasse én Modeling is beetje een doodlopende straat. Er worden gouden bergen altijd beloofd maar het is in de praktijk lastig door 3 dingen:

    [1] Het blijkt lastig voor modeling om een goed gitaargeluid te maken op alle drie de gebieden: in oefenruimte, thuis en podium.
    Zoals in het filmpje, in een studio, dat overtuigt me niet.
    Kijk ik heb een door "dr. tube" onderhouden Carvin Legacy, zet er 1 of 2 microfoons voor in een studio en je hebt echt een dijk van een gitaargeluid hoor. Dat is makkelijk.
    Mijn gear doet het goed in oefenruimte, thuis (beetje hard maar hebben de ISO cab) en podium. Toen ik nog volledig met modeling speelde had ik erg veel moeite met goede sound in oefenruimte en kocht uiteindelijk voor bijna 1000 euro aan eigen monitoren.
    En dan nog, modeling is ongeveer 80% van een goed gitaargeluid ben ik nu achter.

    [2] Gitaristen zijn best wel conservatief

    [3] Jammen en on-the-fly even dingen instellen zoals op een pedalboard is op het digitale spul een hele klus. Iedere patch is technisch gescheiden en delays lopen niet door als je van patch wisselt. Op pedalboard is dat geen probleem.
    Vriendelijke groet,

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    [1] Het blijkt lastig voor modeling om een goed gitaargeluid te maken op alle drie de gebieden: in oefenruimte, thuis en podium. Zoals in het filmpje, in een studio, dat overtuigt me niet.
    Kijk ik heb een door "dr. tube" onderhouden Carvin Legacy, zet er 1 of 2 microfoons voor in een studio en je hebt echt een dijk van een gitaargeluid hoor. Dat is makkelijk.
    Mijn gear doet het goed in oefenruimte, thuis (beetje hard maar hebben de ISO cab) en podium. Toen ik nog volledig met modeling speelde had ik erg veel moeite met goede sound in oefenruimte en kocht uiteindelijk voor bijna 1000 euro aan eigen monitoren.
    En dan nog, modeling is ongeveer 80% van een goed gitaargeluid ben ik nu achter.
    Daar kan ik het volledig mee eens zijn. Ook ik heb de ervaring dat daar waar een buizen amp snel is in te regelen je met een modeler teveel moet experimenten om de feel, vetheid van de drive en de basissound goed te krijgen. Ik merk het zelfs in mijn huidige hybride pedalboard waar de Torpedo CAB vaak het middel wordt om kleine klank aanpassingen te maken terwijl ik die behoefte bij mijn buizenamps vrijwel niet heb. De Torpedo is een fijne cab simulator maar hij haalt kennelijk nog wel iets weg in de sound.

    Ik wil nog wel eens gaan kijken hoe mijn analoge ADA ampulator (12AX7 based buizen power-amp incl. speaker/mic simulator) zich verhoudt t.a.v. de Torpedo.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 5 augustus 2015 om 21:05

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    De draadloze systemen komen in 2008 van ander bedrijf (x2). Line6 heeft het overgekocht. Het is technisch gezien een gescheiden afdeling waarvan de kwaliteit niets met de Helix te maken heeft.
    Hoe je het ook went of keert, de draadloze producten van Line6 blijven geweldig, ook al hebben ze het niet zelf ontwikkeld. Niemand maakt de link tussen Helix en Relay an sich, het werd tussendoor genoemd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht

    Ik heb erg veel ervaring met modeling van line6 en de Helix lijkt mij een mooi ding maar er zijn behoorlijke concurrenten in die prijsklasse én Modeling is beetje een doodlopende straat. Er worden gouden bergen altijd beloofd maar het is in de praktijk lastig door 3 dingen:

    [1] Het blijkt lastig voor modeling om een goed gitaargeluid te maken op alle drie de gebieden: in oefenruimte, thuis en podium.
    Zoals in het filmpje, in een studio, dat overtuigt me niet.
    Kijk ik heb een door "dr. tube" onderhouden Carvin Legacy, zet er 1 of 2 microfoons voor in een studio en je hebt echt een dijk van een gitaargeluid hoor. Dat is makkelijk.
    Mijn gear doet het goed in oefenruimte, thuis (beetje hard maar hebben de ISO cab) en podium. Toen ik nog volledig met modeling speelde had ik erg veel moeite met goede sound in oefenruimte en kocht uiteindelijk voor bijna 1000 euro aan eigen monitoren.
    En dan nog, modeling is ongeveer 80% van een goed gitaargeluid ben ik nu achter.

    [2] Gitaristen zijn best wel conservatief

    [3] Jammen en on-the-fly even dingen instellen zoals op een pedalboard is op het digitale spul een hele klus. Iedere patch is technisch gescheiden en delays lopen niet door als je van patch wisselt. Op pedalboard is dat geen probleem.
    [1] Oneens, spreek voor jezelf. Het lukt mij blijkbaar om in alle gevallen met modeling een goed geluid te krijgen. Waar nagenoeg alle gitaristen de fout in gaan, als het om modeling gaat, is dat ze het regelrecht vergelijken met hun buizen setup. Stel gewoon je verwachtingspatroon bij, heel simpel. Ik verwacht echt niet dat mijn GP-10 rechtstreeks naar de PA en in-ears hetzelfde klinkt als mijn Triple Recto met 4x12 die zorgt voor een bloedend scrotum. Het geluid van de GP-10 is voor mij in ieder geval meer dan acceptabel en het publiek heeft het niet eens door dat ik niet over een amp speel.
    Knap dat het jou heel simpel lukt om in de studio even 1 of 2 mic's voor je cab te zetten voor een dijk van een geluid. Juist in de studio komt de plaatsing van mic's erg nauw, de kleinste verschuiving kan al negatieve gevolgen hebben voor je sound. En dan heb je eindelijk je sound (in de studio) gevonden, lukt het jou vast niet datzelfde geluid 100% live te evenaren (andere mic's, andere plaatsing, invloeden van akoestiek, enz.).
    1000 euro aan monitoren? Twee stuks QSC K12's (bijvoorbeeld) is nog steeds niet hetzelfde als één 4x12 cab dus het KAN nooit hetzelfde klinken en voelen.

    [2] Absoluut mee eens

    [3] Ligt ook weer helemaal aan jezelf. Klopt, je kunt niet even snel aan een paar knoppen draaien maar als jij je modelingding goed kent, kan jij vast wel op een snelle manier instellingen wijzigen. Dat het dan een paar seconden extra kost t.o.v. conventionele draaiknopperij, nou en?!

    Let wel, ik ben absoluut geen tegenstander van modeling of buizenextremist maar ik weet wanneer ik één van beide kan/ wil toepassen en stel navenant mijn verwachtingen bij.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Op alle punten eens met dml.

    Wat betreft punt 3: de delay spillover kan prima met de meeste modellers.

  9. #29

    Standaard

    ik heb prima resultaten met zowel amps als modellers.
    Bij modellers merk ik dat het voor mijzelf het beste gaat als ik gewoon uit de 1000miljoen patches er eentje kies die mij het meeste aanspreekt en dan verder de rest negeer.
    Zodra je gaat proberen voor elk nummer een "optimale patch" te vinden krijg ik steeds een eindeloze reeks vlees-noch-vis sounds.
    Gewoon een patch tweaken totdat ie goed zit en verder niet aankomen. Dat werkt voor mij prima.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik moet wel zeggen dat het in een improviserende setting wel een stuk lastiger is met modelling of multieffecten om snel dingen on the fly aan te passen omdat je meestal door allerlei menu's heen moet. Dat is een stuk makkelijker met pedalen en een echte versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top