Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 109 van 109
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Laat "wellicht" maar weg.
    Daar heb je gelijk in, maar er zijn inmiddels al een aantal gasten die zowel een Helix en een Axe fx hebben en de meeste vinden het geluid van de Axe fx beter. De user interface van de Helix wordt wel vaak beter bevonden. Maar goed, het is maar een mening.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Wat zeker waar is, is dat de Axe FX en Kemper (heb ze beide) een betere afspiegeling geven van de werkelijkheid wat betreft de Amp instellingen. Zo heb ik nu bijv. een Plexi model in de Helix met Treble, Bass en Presence op 0, Mid op 10. In real life klinkt dat nergens na maar in de mix over de FOH met de EQ recht is het een heel veelzijdige en goed te pruimen sound. Het gebruikersgemak is onovertroffen van de Helix. Heb de manual niet aangeraakt.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Het gebruikersgemak is onovertroffen van de Helix. Heb de manual niet aangeraakt.
    Ik denk dat dit ook de voornaamste business case is van Line6. Het ultieme gebruikersgemak in combinatie met een sound die redelijk in de buurt komt van een high-end apparaat zoals de Axe-Fx II. Ik zou zelf waarschijnlijk toch nog voor de Axe-Ax8 gaan maar dat terzijde ;-)

    M.b.t. forums is het jammer om te lezen dat veel forumleden van zowel Fractal Audio en Line6 kennelijk niet meer objectief willen zijn. Dat gedrag maakt het juist lastiger om als geïnteresseerde een goed oordeel te kunnen vormen.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En dat is met alles, door de enthousiaste verhalen vertroebelt het je keuze.
    Daarom zelf testen en dan kom je toch op buizenamps uit tenminste ik wel, want ik wil gewoon 3 mooie en bruikbare sounds hebben, clewn crunch lead en dat mixen met wat effecten die ik tot presets omzet. De basis is een buizenamp, heel conservatief maar o zo effectief. Je kan weinig verkloten aan je sound.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    M.b.t. forums is het jammer om te lezen dat veel forumleden van zowel Fractal Audio en Line6 kennelijk niet meer objectief willen zijn.
    Ja, dat gevoel heb ik ook sterk. Wat ik vooral vervelend vind is als je wat kritische opmerkingen plaatst over het product op zo'n forum je meteen iedereen over je heen krijgt. Ook als je zegt dat je een andere pedaaltje of apparaat beter vindt werken voor sommige dingen. Het ligt dan aan jou omdat je zogenaamd niet kan omgaan met de apparatuur etc. Kennelijk mag je niks negatiefs/kritisch zeggen en lijkt het product wel heilig en beter dan al het andere.
    Laatst gewijzigd door apekop; 14 november 2015 om 09:56
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #106

    Standaard

    Dat is al jarenlang het geval op fora van de desbetreffende fabrikanten. Als je dan ook nog een CEO die zelf aktief leden/eigenaren beledigt en afzeikt dan is dat groen licht voor vele andere forumleden om kritiek of iets negatiefs met de grond gelijk te maken.
    Resultaat; betrouwbare bronnen keren hun rug naar het forum en soms het product waardoor alleen de extremistusche fan boys overblijven. Ook ik steek mijn middelvinger op naar een aantal modelingfabrikanten. En ook ik ben sinds een jaar weer terug naar een buizenbak als kern. Vele fora zijn voor mij inmiddels extremistische eenzijdige verkoopkanalen. Fuck it...geen zin meer in.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  7. #107

    Standaard

    Toch heb ik met dit forum wel een fijne band. Veel enthousiaste en serieuze muzikanten of gear liefhebbers. En ik heb toch ook wel hele goede herinneringen aan de jam en probeer sessies van diverse spullen zoals amps, pedalen, modelers en multi-effecten.

  8. #108

    Standaard

    Mee eens. Maar hier loopt ook geen moderator als Scotty Pee tegen je aan te zeiken. Je eigen persoonlijke ervaringen delen met andere zou de standaard moeten zijn. En als die over een product KUT zijn dan klopt dat voor die persoon. Simpel toch?
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Mee eens. Maar hier loopt ook geen moderator als Scotty Pee tegen je aan te zeiken. Je eigen persoonlijke ervaringen delen met andere zou de standaard moeten zijn. En als die over een product KUT zijn dan klopt dat voor die persoon. Simpel toch?

    Helemaal mee eens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top