Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Bouwpakketje, tips?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik zou het ook in de clou beits zoeken en idd, wat Rizz zegt, je hebt een kleurbeits en een gekleurde ondergrond en het resultaat is een kwestie van uitproberen. Het goede nieuws is, je kan laag op laag werken en zo controle houden over het resultaat. Daarnaast kan je met verschillende kleurbeitsen werken, een donkere en een lichtere bijvoorbeeld.

    Ik snap trouwens niet wat je zo problematisch vind aan een logo laten printen, het stikt van de printshops. En het ontwerpen van een logo is ook niet zo'n toer als je niet overweg kan met photoshop, je zal de eerste niet zijn die door GN een logo laat fabrieken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Dan wordt het waarschijnlijk clou beits + danish oil op de achterkant en ik denk enkel danish oil op de walnut top. Anders wordt de top te donker denk ik. En zo blijft hij vermoed ik het meest lijken op de voorbeeldfoto. Blijft een beetje giswerk natuurlijk.

    Nee het ontwerpen is een eitje. Sterker nog, dat worden gewoon 2 of 3 sierlijke letters, niet echt iets heel erg bijzonders. Maar wil het er wel goed op hebben. Ik zie veel posts over dat het vrij kwetsbaar is. Daarnaast weet ik dus niet of het goed samen gaat met die danish oil.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Op oude Fenders zit ook geen lak over het logo. Maar je moet er niet met polijst over heen gaan
    Een decal film zal niet goed werken op een olie ondergrond, dat moet je even goed uitzoeken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    gewoon printen op decal papier, uitkknippen, enkele sesonden in lauw water en opbrengen (papier er onder uit trekken). kan op olie ondergrond, maar best gewoon eerste laagje blanke lak (over de oil finish, anders heb je kleurverschil). dag na opbrengen decal, enkele lagen blanke lak. na uitharden opschuren van 800 tot 2000. dan heb je een min of meer matte finish die niet te onderscheiden is van de oil finish. je moet 'm alleen niet hoogglans gaan polijsten.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik een filmpje van jou bekeken op youtube! Hoe zou dat waterbeits op een walnut top gaan werken? Want jij hebt neem ik aan de mahonie beits genomen? Ik zag dat het ook beschikbaar is in 'noten'. wellicht is dat het zelfde als walnut
    Ja er staat er een op YouTube. Ik heb idd mahonie beits gebruikt. Walnut is volgens mij al vrij donker. Ik denk dat je daar mss niet teveel beits op moet doen, omdat hij dan te donker wordt! Mss alleen danish oil? Succes!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    gewoon printen op decal papier, uitkknippen, enkele sesonden in lauw water en opbrengen (papier er onder uit trekken). kan op olie ondergrond, maar best gewoon eerste laagje blanke lak (over de oil finish, anders heb je kleurverschil). dag na opbrengen decal, enkele lagen blanke lak. na uitharden opschuren van 800 tot 2000. dan heb je een min of meer matte finish die niet te onderscheiden is van de oil finish. je moet 'm alleen niet hoogglans gaan polijsten.
    ik heb redelijk veel danish gebruikt maar zou voor de headstock met decal eerder kiezen voor het afwerken met alleen acrylspuitlak.
    de glans kun je eventueel met watervast schuurpapier , Fred Dons zal vast wel weten welke korrel daarvoor het meest geschikt is, af kunnen vlakken tot mat.
    Danish zit was in verwerkt, als ik dan toch daaroverheen zou willen spuiten met een lak zou ik voor een op terpentinebasis kiezen en niet acryl
    maar dat is zo mijn idee ;-)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb ooit een logo laten uitsnijden bij een signbedrijf in goudfolie. Moeten de letters wel niet te klein zijn. Of je laat het logo negatie uitprinten en gebruikt het als spuitsjabloon.


  8. #18

    Standaard

    Ik heb laatst een neckbreuk in een cherry red epiphone sg gerepareerd en heb de neck perfect weer op kleur gekregen met die Clou beits kersen. Die wordt aardig donker op mahonie. Voor de body heb ik walnoot beits van de Gamma gebruikt. Is super geworden. Daarna afgelakt met matte nitro cellulose. Kijk bij nonpaintstore.nl voor goedkope nitro lak.
    Andere optie voor de body is ook weer clou beits in dark walnut. Allemaal te verkrijgen bij guitarsupplies.nl


    Succes!

  9. #19

    Standaard

    Ik heb onlangs een flesje tru oil van birchwood gekocht en wat testjes gedaan op (met name) hals en toets.. Ziet er echt mooi uit, en voordeel is dat je niet hoeft te lakken.. Misschien een idee voor de afwerking?

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
    Godin LGXT-SA, Godin SDXT, ZEN aedlx, Mans Strat (Line6 Variax 300 transplant), Ibanez RS440 dlx, Blade Texas Standard Pro, Fender Squier
    POD XT live, POD XT Pro, Roland GR-55
    Marshall MGFX100


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top