Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 32 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 313
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Heb je de politie er al bijgehaald?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sideburns Bekijk bericht
    Ja, ik heb ook een keer iets heel vervelends meegemaakt, koop een electronisch slagwerk en wil betalen, word ik er door de verkoper op geatendeerd dat ik nog gratis een kruk en een monitor mocht meenemen, ze hadden een actie waar ik niets van wist.
    Niet integer!

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Hij probeert je het ding niet onder valse voorwendselen te verkopen, hij maakt een foutje...

    Dit klink nogal paranoide...
    Nou nee, die man is de eigenaar van de zaak en geen onervaren verkoper. Verder was hij op dat moment al rond de vijftig. Hij repareerde op dat moment al dertig jaar gitaren en weet alles van alle Fender en Gibson modellen. Hier was duidelijk sprake van opzet.

    Of ik de politie al heb gebeld? Als ik die gitaar inderdaad had gekocht en er thuis achter was gekomen dat ik de zeik was genomen dan was ik eerst terug gegaan en had ik mijn geld teruggevraagd. Als hij dat had geweigerd dan had ik inderdaad de politie ingeschakeld of andere stappen ondernomen.

    Ik verbaas mij overigens over sommige reacties. Ik heb het idee dat sommigen hier zelf een zaak hebben of zelf verkoper zijn(geweest). En ook heb ik het idee dat sommigen van dezen zich enigszins aangesproken voelen..........

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Heeft hij ook gelogen over de kleur? Of was hij daar wel eerlijk in?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Toch lijkt het me wel wat om eens een dagje customshop gibsons te gaan testen, en als de verkoper dan na de hele dag mij over de vloer gehad te hebben eindelijk zwaar geïrriteerd hoopt dat ik nog wat koop, zo 10 minuten na sluitingstijd, alleen van me te horen krijgt "ja leuke gitaren, maar die mensuur hé"

    Maar wat ik niet snap, als je specifiek naar een bepaalde mensuur zoekt dan merk je dat toch door erop te spelen, wat bij een andere mensuur dan niet goed voelt?
    Anders gezegd, je test een gitaar. Geluid goed, gevoel goed, dan is het toch goed? Ik ben weleens op zoek geweest naar een bepaalde soort gitaar, maar nog nooit naar een "maakt niet uit wat voor gitaar als de mensuur maar [vul zelf in] is. Hoe doen jullie dat?

  6. #16

    Standaard

    Oei oei Harold. Jij voelt je nog het meest aangesproken geloof ik. Wie de schoen past trekke hem aan.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Heeft niks te maken met aangesproken voelen Bricker, heeft gewoon te maken met je idiote post.....

    Sowieso, koop je een gitaar op specs of koop je een gitaar omdat hij lekker speelt? Wat als de verkoper had gezegd: "ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken, maar vermoedelijk is de mensuur .....mm"? Dan was het wel goed geweest natuurlijk.

    Als je toch zo ontzettend veel waarde steld aan specs moet je het niet aan de verkoper vragen, dan moet je het zelf opzoeken op de site van de fabrikant.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Als je toch zo ontzettend veel waarde steld aan specs moet je het niet aan de verkoper vragen, dan moet je het zelf opzoeken op de site van de fabrikant.
    Dat, of naar de politie gaan. Die zijn altijd heel blij met dit soort aangiftes.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Jankbal. Had je maar research moeten doen.

  10. #20

    Standaard

    @Thiez

    Ik snap dus niet waarom je mijn post zo idioot vind. Ik heb kleine handen en omdat ik in het verleden altijd op een 24'' gitaar heb gespeeld (Piet Visser custom made strat 24'') was ik nu op zoek naar een Jaguar of een Mustang. Ik heb overigens ook een Amerikaanse strat gehad maar daar kon ik veel minder goed op uit de voeten door de langere mensuur.

    Zo duidelijk?

    Die verkoper had dus maar één Mustang hangen maar die ontstemde zeer snel. Toen ik inderdaad die Jazzmaster ging uitproberen vond ik hem inderdaad nogal moeilijk spelen. Ik voelde toen al een beetje nattigheid. Maar omdat ik al eens een Fender Tornado van een kennis in mijn handen heb gehad die ondanks zijn 24.75 inch mensuur toch nogal klompig aanvoelde dacht ik dat zal bij de Jazzmaster ook wel het geval zijn.
    Maar dat is allemaal niet zo relevant. Het gaat om het feit dat een verkoper je iets onder valse voorwendselen je iets probeert aan te smeren.

    Wil je nog een ander voorbeeld? Een verkoper van een andere zaak liet mij een multi-effect apparaat zien die hij net binnen had. Ik was op de hoogte van dat apparaat door diverse recensies die er over gelezen had. Ook Roland Europe heb ik gebeld over de mogelijkheden.
    Ik vertelde hem dat ik geen interesse had omdat de effecten in dat apparaat niet stereo waren en daar was ik wel naar op zoek. Toen zei hij met droge ogen dat de effecten wel stereo waren, en voegde er aan toe, kijk maar het apparaat heeft 2 uitgangen........
    Alsof dat wil zeggen dat de effecten ook stereo zijn.

    Ik wil alleen maar zeggen dat het goed is om als gitaristen/consumenten dit soort ervaringen te delen. Om te zorgen dat we op ons hoede blijven. Heeft niks met paranoia te maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top