Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 32 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 313
  1. #1

    Standaard Niet integere verkoper

    Dag mensen,

    Ik ga geen namen noemen maar ik heb bij een muziekwinkel eens iets heel mafs meegemaakt. Ik was toen op zoek naar een Fenderachtige gitaar met een korte mensuur (dit was voordat Fender en Squier met allerlei varianten van de Jaguar en Mustang kwamen).
    Ik wilde het liefst een 24'' mensuur maar een 24.75'' mensuur (Gibson) vond ik ook wel goed. Hij had op dat moment weinig 24'' gitaren hangen en die hij wel had hangen ontstemde heel snel.

    Toen zei hij tegen mij, ik heb nog wel een Fender Jazzmaster voor je, die heeft een 24.75'' Gibson mensuur. Nou had ik mij niet afdoende in de Jazzmaster verdiept en ging er dus vanuit dat het zo was. Gelukkig heb ik besloten er nog even over na te denken. Toen ik thuis kwam en via internet erachter kwam dat die Jazzmaster gewoon een lange mensuur heeft van 25.5 inch was ik behoorlijk pissig.

    Ik weet dat die man veel ervaring heeft met gitaren en moet dus geweten hebben dat die Jazzmaster helemaal geen korte schaal heeft. Misschien dacht hij, die gast gaat het thuis toch niet controleren, die kan ik wel in de zeik nemen.
    Ik heb begrip voor het feit dat een winkelier moet overleven. Maar dit soort praktijken kunnen dus echt niet. Heeft iemand van jullie weleens zoiets meegemaakt?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Nou zeg, poepoe wat een probleem... Je pakt die gitaar uit het rek en voelt toch dat de mensuur niet past bij het automatisme waarmee je op de juiste plek zit bij een akkoordenwisseling?
    vervolgens zeg je tegen de beste man dat hij zich waarschijnlijk vergist omdat de mensuur van desbetreffende gitaar toch echt anders aanvoelt...
    Hij dwingt je toch niet om het ding te kopen?

    (Ik vraag me ook af waarom je zijn integeriteit in twijfel trekt)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, hij is sterk.
    Zo heb ik ook wel eens wat meegemaakt. Ik weet niet meer precies wat maar ik weet nog dat ik dacht, nou nou, sjonge sjonge...
    Misschien kom ik er zo nog op.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Ja maar, ja maar zo'n man maakt toch zeker geen fouten !!!!!!!!


















    En nu weer snel terug naar de studio !

  5. #5

    Standaard

    Nou hij probeert me anders wel, mij dat ding onder valse voorwendselen te verkopen. Hij dicht die gitaar bewust een bepaalde eigenschap toe die hij niet heeft om mij over de streep te trekken. Foute boel dus!

    Niet integer!
    Laatst gewijzigd door Bricker; 12 juni 2015 om 14:17

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Wat een gezeik. Ga je schamen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    So what? Niks gekocht. Je hebt alleen iets te horen gekregen wat niet correct is. Ach, en thuis moest je het zelf ook eerst opzoeken, anders had je die "niet integere" verkoper ongetwijfeld ter plekke direct lik op stuk gegeven.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Whahahaha wat een slap gezeur zeg

    Misschien maakt die verkoper oprecht een vergissing, ze horen er inderdaad veel vanaf te weten maar misschien werkt hij daar net ofzo. Paranoia all over de place, ik zou der bij neer vallen en janken.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2009
    Locatie
    tussen de achterhoek en tukkerland
    Berichten
    568

    Standaard

    Ja, ik heb ook een keer iets heel vervelends meegemaakt, koop een electronisch slagwerk en wil betalen, word ik er door de verkoper op geatendeerd dat ik nog gratis een kruk en een monitor mocht meenemen, ze hadden een actie waar ik niets van wist.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bricker Bekijk bericht
    Nou hij probeert me anders wel, mij dat ding onder valse voorwendselen te verkopen. Hij dicht die gitaar bewust een bepaalde eigenschap toe die hij niet heeft om mij over de streep te trekken. Foute boel dus!

    Niet integer!
    Hij probeert je het ding niet onder valse voorwendselen te verkopen, hij maakt een foutje...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bricker Bekijk bericht
    Misschien dacht hij, die gast gaat het thuis toch niet controleren, die kan ik wel in de zeik nemen.
    Dit klink nogal paranoide...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top