Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Kemper, Line 6, Guitarrig of Buizen amp

    Hey,

    Ik ben wel benieuwd. Iedereen heeft een uitgesproken mening over dit is het beste maar kan je ook echt het verschil horen.
    Want als een merk duidelijk beter is dan kan je het onderscheidt toch duidelijk maken. En het verschil tussen modeling en een
    buizenversterker gemiced in de studio, is dat nog te merken.

    Live speel ik sowieso op een Brunetti Singleman, Hook R40 of op een Fender of Vox (zijn meer de backups).
    Maar wat gebruik ik hier, Kemper, Line 6, Guitarrig of een Buizenversterker met pedalen?


  2. #2

    Standaard

    Ikzelf "gebruik" all of the above. Mijn mening is dat het alleen maar tools zijn om je doel te bereiken. Als ik mag gokken> Kemper :-)
    Zit je nog in someday? Leuk bandje is dat! cheers, Arjan

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Al sla je me dood, ik zou het je niet kunnen vertellen. Wel vind ik de gitaargeluiden erg overtuigend, maar dat geldt voor de hele productie ("zeikerdmodus on"alhoewel ik de reverb op de snare iets "te" vind "zeikerdmodus off"). Zelf zou ik voor zo'n studioproject voor modeling kiezen. Kemper is hierboven al gekozen, dus ik ga voor Line6.

    Grappig dat je de discussie "modeling is ruk" op deze manier probeert in te steken. Ben benieuwd wat er uit komt (vrees weer een herhaling waarbij mensen meningen als feiten gaan verkopen).
    Laatst gewijzigd door Noid; 9 juni 2015 om 15:57
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  4. #4

    Standaard

    Nee Someday is gestopt dus tijd voor nieuwe dingen. Of modeling slecht is, een goed geluid zit tussen je oren en in je spel denk ik.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik hoop voor je dat het modelling is, dan kun je d'r nog wat aan doen...

    Er was toch ergens ook een topic voor 'muziekjes' van jezelf?

  6. #6

    Standaard

    vraag 2
    heeft de zangeres
    melodyne,autotune of izotope nectar gebruikt ?

    vraag 3
    heeft de drummert
    ez drummer, addictive Drums of bfd gebruikt


    vraag 3
    heeft de bassist

    een bas,banjo of een piano gebruikt ?


    ja ik ben grappig

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Het zegt niks natuurlijk. Het gaat om vergelijking, niet om iets absoluut. Ten tweede, je kan een prima buizenamp als een dweil laten klinken en andersom.
    Maar ik moet zeggen, ik hoor hier een gitaarsound die ik eerder uit ampfarm krijg dan uit een oud buizen Fendertje.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Hahaha, nee we hebben geen autotune gebruikt. Een banjo voor de bas was wel makkelijker geweest met vervoeren, misschien een idee voor de volgende keer

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Ik zou ook zeggen line 6, het zou me toch best wel verbazen als dit een buizenversterker is.

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een luistertest als dit, is niet waarvoor ik mijn modeling spul heb verlaten. Als je een opname maakt waarbij je veel tijd kan besteden aan het gitaargeluid (meerdere sporen), er zijn teveel dingen die dan een rol spelen. Ik beoordeel mijn gitaargeluid wanneer ik mijn gitaar aansluit en speel in oefenruimte, kroeg en festivalpodium. Dan valt amp modeling bij mij af.

    Als ik op internet luister naar de vele line6 filmpjes, Nova, Kemper, AxeFx enzovoort. Die zijn allemaal van goede kwaliteit. Je beoordeelt dan het apparaat maar ook de kwaliteit van de opnametechniek, het mixen, compressie en post FX EQ.

    Verder is het ook zo dat bij bezitters van dit soort apparatuur (dat geldt ook voor mij) hun eigen keuzes de beste van de wereld vinden. Dat noemen wij (psychologen) cognitieve dissonatie reductie. (zie wikipedia)

    Ik heb erg veel rig rundown filmpjes gezien en geen hond gebruikt modeling op het podium. Een iso cab komt wel voor. Daar zullen ze wel een reden voor hebbben.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top