Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: String through body

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpdb Bekijk bericht
    Houtboortje met bit-uiteinde (zoals 6 kantige schroefbitjes), past goed in bovenfrees en gaat dan mooi recht door de body. Werkt voor mij goed.

    Dit is vragen om ongelukken. Let wel als hij breekt dan wordt het een ongeleid projectiel. Ik heb al eens een normaal freesje door de schutting heen zien gaan. Sindsdien heb ik het wel afgeleerd. Ga voor kwaliteit bij een boven frees en niet voor kwantiteit.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Mn vingers wil ik graag aan mn handen houden. Waar ik gewoon bang voor ben (zelfs met zo'n malletje) is dat ik met een handboor toch nog scheef ga. Al is het maar een milimeter... Da's voor mij al horror en zal ik moeten verwerken door 2 dagen in een hoekje het complete scenario 100x in mn hoofd af te spelen..

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik wil je niet dieper in een depressie duwen maar een ganse milimeter is twee bruggen te ver. het gaat om tienden van een mm... maar met een goed malletje is dat wel te doen dus.
    Trouwens, ter troost mocht het niet helemaal goed komen, ouwe fenders hadden ook vaak ferullegaten die all over the place stonden..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    En boor rustig aan, laat iemand meekijken die je rechtop houdt. Als je het malletje goed haaks en met wat dikte maakt, moet dit helemaal goed komen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #25

    Standaard

    mijn advies? Zoek iemand met een kolomboor die groot genoeg is om dit klusje te doen.
    In mijn ervaring zorgt iets proberen te doen zonder het juiste gereedschap altijd voor sloppy werk. altijd. don't ask me how I know.

  6. #26

    Standaard

    oh ja, en ferrulegaten boor je best van 2 kanten in de body, dus niet door en door.
    plankje op de tafel van de kolomboor klemmen, 1 zijde van de body inboren, dan dat plankje onder de body inboren, en in dat gat een (omgekeerde) boor van dezelfde diameter steken (in het centrum van de tafel van de kolomboor zit normaal een gat zodat dat mogelijk is) zodat die +/- 1 cm uitsteekt. Dan de body omdraaien en het uitstekende boortje gebruiken als 'registry pin': je legt de body met de net geboorde gaatjes over de uitstekende pin, en op die manier weet je dat je op exact dezelfde plaats aan de andere kant boort.
    Als je gaten aan de ene kant proper geboord zijn zouden ze dat aan de andere kant dan ook moeten zijn.
    Plus, je hebt geen kans op uitbreken aan de onderzijde, vermits je langs 2 kanten boort.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Trouwens, ter troost mocht het niet helemaal goed komen, ouwe fenders hadden ook vaak ferullegaten die all over the place stonden..
    Mijn 1969 Tele......
    Dus nou gewoon gaan boren en je nergens druk om maken!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Ouch, dat heb ik toch liever niet

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Mijn 1969 Tele......
    Dus nou gewoon gaan boren en je nergens druk om maken!!!!

    Dat is toch juist ook een beetje de charme van een handgebouwde gitaar? :-)
    SPELUHHHHHHH!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    noem het charme.... ik noem het slordigheid... waarom zou je niet ff de moeite nemen om het netjes te doen....?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top