Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Discussie: String through body

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Zo'n mal is wel een goed idee, alleen kan ik helaas niets met m'n kolomboor omdat (nogmaals) de kolom in de weg zit.
    Zo iets heb ik (budget boortje):


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Dit zou wellicht een oplossing zijn alleen zou ik liever bestaande materialen gebruiken:

    Laatst gewijzigd door Feter; 10 juni 2015 om 13:58

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feter Bekijk bericht
    Zo'n mal is wel een goed idee, alleen kan ik helaas niets met m'n kolomboor omdat (nogmaals) de kolom in de weg zit.
    Nee hoor, want het malletje boor je op de kolomboormachine, daarna de mal op de body klemmen of plakken en dan met je handboormachine de gaten boren in de body.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard

    Houtboortje met bit-uiteinde (zoals 6 kantige schroefbitjes), past goed in bovenfrees en gaat dan mooi recht door de body. Werkt voor mij goed.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    ? ik hoop dat je nooit een iets onverwachte beweging maakt, die boortjes zijn niet gemaakt voor 10000 toeren+. Koop dan een lange frees oid en zeker je frees heel goed bij elk gat..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard

    Begrijp wat je bedoelt, maar een houtboortje met centerpunt 3,5 mm en min toerental is goed gelukt in 33 mm Meranti

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Laten we voor de goede orde toch maar afspreken: bovenfrees is voor freesbits, niet voor houtboortjes. Kwestie van een beginner die per toeval deze tip hier op het forum zou oppikken te behoeden voor accidenten. Er zijn wel meer gevaarlijke machines in the running (lintzaag ...) maar de bovenfrees staat vooralsnog met stip op nr een qua lethal weapon.

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard

    Helemaal eens met je waarschuwing Barno, ging in mijn naiviteit ervan uit dat iedereen net zo goed op z'n vingers past als ik.

  9. #19

    Standaard

    ging in mijn naiviteit ervan uit dat iedereen net zo goed op z'n vingers past als ik.
    no offence, maar het feit dat je houtboortjes in een bovenfrees steekt toont voor mij aan dat je helemaal niet goed op je vingers let.
    just my 2 cents.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpdb Bekijk bericht
    Houtboortje met bit-uiteinde (zoals 6 kantige schroefbitjes), past goed in bovenfrees en gaat dan mooi recht door de body. Werkt voor mij goed.
    Idioot......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top