Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: String through body

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard String through body

    Ik ben op het moment met 2 projecten bezig (heavy relic strat en een surf green tele) alleen nu zit ik met de telecaster met een dingetje.
    Hoe krijg ik de string through body gaten netjes recht geboord?
    Ik heb al eens horror foto's gezien waarbij alles aan de achterkant schots en scheef zit en dat wil ik dus niet.

    Ik heb o.a. een kolomboor tot mijn beschikking alleen zit de kolom dus in de weg en kan de boor niet ver genoeg komen.
    Iemand die een tip heeft? (Zonder een hele stellage voor m'n normale boor te bouwen meteen.)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Kolomboor op een plank, verhoogt op twee latten. Body onder door schuiven.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Sorry, weet niet of dat bij jou kan. Ik kan zelf de stang opdraaien tov het plateau.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik ben bang dat dat bij mij niet gaat werken, maar ik zal vanavond eens kijken. Anders wordt het toch een constructie bouwen voor m'n normale boormachine.
    Bedankt in ieder geval!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Boor ze dan alle zes netjes haaks in een balk. Deze balk gebruik je dan als mal voor de afstanden, maar ook om alles haaks te houden. Gat 1 en 6 boor je als eerste door en door. Op die gaten lijn je de boel aan de achterkant weer uit. Zelfde molletje voor de achterkant.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Misschien heb je hier wat aan:


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Bedankt voor je reply maar als je m'n vraag gelezen had, had je ook begrepen dat dit dus niet gaat bij mij...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De gaatjes aan de achterzijde markeren met potlood, en dan met een els/priem de middelpunten aantikken. Dan heb je een puntje in het hout, en moet je er met een gewone boor de diepte van de ferrules boren (pak 8mm ofzo). Aan de bovenzijde met de brug hetzelfde, maar met een dunnere boor, en dan gewoon boren tot je in de reeds geboorde gaten van de ferrules uitkomt.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    het is lastig ja, zonder kolomboor, maar doenbaar. ik boor gat 1 en zes met dunste boortje dat lang genoeg is om door de body te komen. ik lijm met dubbelkleef twee winkelhaken op de body waartussen ik mijn boor hou. ziet er hachelijk uit maar werkt. Daarna aan de achterkant alles uittekenen en met malletje de gaten op grootte boren. Essen is overigens een grotere bitch dan bv alder; nerven kunnen je boortje wat scheef sturen en het komt echt op een tiende van een mm aan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    ik heb en malletje gemaakt van een een strip ijzer 5mm dik. Goed te doen met je kolomboormachine. daarna met dubbelzijdige tape op de body plakken en boren maar.....




    succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top