Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard nieuw speeltje voor je akoestische gitaar

    http://www.wimp.com/acoustic-guitar/

    kwam dit bij toeval tegen, geen idee of het al in productie is en wat het kost maar het is een bijzonder ding.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ik vind het bijzonder.. Het zal wel wat tijd kosten om het een beetje in de vingers te krijgen.. Zou wat voor Timo Somers zijn, die doet toch al 450 dingen tegelijk met gitaarspelen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Geweldig!!!
    Het enige nadeel is het feit dat je veel moet leren om er op een goede manier gebruik van te maken. En als dit nou voor twee tientjes te koop is, icm een coole app, dan heb je kans dat hele jonge gasten die net één of twee jaar gitaar spelen en een overduidelijk talent hebben, dit oppikken en er de gaafste dingen mee kunnen doen.
    Voor mensen als ik gaat dit bij voorbaat eigenlijk al niet lukken. Ik word al moe bij het idee. Aan de andere kant...., die pief uit dat filmpje heeft een hele tijd gekregen om tot iets gaafs te komen. Echt gek veel gitaarspelen doet ie eigenlijk al niet. Als je enkele van die circels toewijst aan een specifiek drumgeluid (en eentje aan een prefab ritme), dan kun je al heel snel tot iets gaafs komen. Eén circel voor een soort snare,i een ander voor een bassdrum, nog zo'n circel voor een smerige hi-hat..., dan kun je al vrij snel een cajon-achtige begeleiding bewerkstelligen. Wijs dan nog een knoppie toe aan een specifiek synth-akkoord dat je er bij ieder B-stukkie inschuift, plus nog een knoppie om het geluid van dat ene akkoord te tweaken en je hebt al heel veel om jezelf op eenvoudige wijze te begeleiden. Wat ik maar wil zeggen is...., je HÓEFT het niet zo moeilijk te maken om tot iets gaafs te komen. Wees creatief en hou het eenvoudig voor jezelf.

    Ander dingetje...., je zal altijd wel gezeik houden over dingetjes als 'hoe gaan we dit uitversterken?'

    Nóg een ander dingetje..., de eerste die het in z'n bolle kop haalt om dat spul op mijn zuur verdiende en o zo schitterende J-45 te plakken kan een enorme dreun voor z'n grote bakkes krijgen, verdomme!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Zelf was ik pas onder de indruk geweest als dit ding al die geluiden dus uit de klankkast zou laten komen. Als het alleen versterkt werkt zie ik zelf eigenlijk niet zo goed waarom ik dit akoestisch zou willen spelen en niet direkt elektrisch? Niet dat ik zo'n ding op m'n mooie AJ zou willen plakken of zo..............

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    ..........
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6

    Standaard

    2 voetpedalen eraan en een electro acoestiese gitaar mee uitversterken.., best leuk

  7. #7

    Standaard

    Ik vind het geweldig, maar ik kan al niet eens normaal gitaar spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top