Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Eigen compositie: Rock Guitar

    Liedje geschreven over een meid die ik een tijdje geleden leerde kennen, gewoon voor de lol, kreeg inspiratie toen ik haar zag spelen en dacht ja... Hier moet ik wat mee doen.

    Tekst is cliché. Akkoorden zijn dat ook wel redelijk, net zoals het arrangement. Zit een simpele gitaarsolo in

    http://picosong.com/jG7H

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard


    Kan zo op een Chicago-Toto-Journey verzamelaar. Niks mis met cliché. Bands baseren hele carrières op I-IV-V cliché. Zo leer je uiteindelijk liedjes bakken. En daar heb je wel aanleg voor!
    Inspelen en inzingen kan aan gewerkt worden, doen.

    En ophouwe met lullig doen over je schrijfsels.
    Mwa...

  3. #3

    Standaard

    +1 .........................................

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht

    Kan zo op een Chicago-Toto-Journey verzamelaar. Niks mis met cliché. Bands baseren hele carrières op I-IV-V cliché. Zo leer je uiteindelijk liedjes bakken. En daar heb je wel aanleg voor!
    Inspelen en inzingen kan aan gewerkt worden, doen.

    En ophouwe met lullig doen over je schrijfsels.

    Het inspelen kan wel beter inderdaad.. Aangezien ik niet echt beschik over hele dure gear of dure soundsets dat klopt zeker..
    Weet nooit zo goed wat ik nou moet vinden van m`n eigen schrijvsels, refrein vind ik iig wel redelijk catchy..

  5. #5

    Standaard

    braddy ik zou aan je bandleden vragen om 2 of 3 nummer te mogen zingen
    al is het maar in de oefenruimte
    geeft wat meer zelfvertrouwen als het goed is

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Het inspelen kan wel beter inderdaad.. Aangezien ik niet echt beschik over hele dure gear of dure soundsets dat klopt zeker..
    Weet nooit zo goed wat ik nou moet vinden van m`n eigen schrijvsels, refrein vind ik iig wel redelijk catchy..
    Wat ik bedoel is dat het een beetje klinkt alsof je in een keer opneemt en als je het niet iets meer instudeert het veel beter klinkt.
    Dit is catchy, weer eens wat anders dan die huidige lichting getroubleerde singer songwriters. Ga eens uitvinden hoe de liedjes schrijvers het doen, pak gewoon eens zo'n accoorden schema als dit:
    http://tabs.ultimate-guitar.com/d/do..._it_on_crd.htm
    En probeer er es een eigen melodie op te maken?
    Mwa...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top