Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Hoe geweldig zou het niet zijn om zo goed/bekend/beroemd te zijn dat je alleen nog maar je eigen gitaar naar binnen hoeft te sjouwen en dat je in je kleedkamer minstens 5 smaken smarties en 20 soorten drank kan eisen. En aangezien dat ik me heel goed realiseer dat ik die status nooit ZAL en tegenwoordig ook niet meer WIL bereiken, sjouw ik nog mijn eigen gear: en dan zijn die paar gitaren en versterker van 22 kilo vanuit de auto naar binnen dragen nog te doen. Ik vind het een paar uur op het podium staan met een zware Les Paul pittig. Zowel het staan/bewegen als die gitaar om je schouder. En compromissen, daar ben ik niet zo van. Ik kies de gitaren vanwege geluid, bespeelbaarheid, begeerte en versterkers op geluid en mogelijkheden. Gewicht komt niet in dat rijtje voor. Dat is een gevolg van de keuzes.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Je wordt vanzelf praktischer wanneer je maar vaak genoeg met een taxi je spullen gaat verplaatsen. Of als je in het Vondelpark moet spelen of een of ander festivalletje op de grachten.
    Als je de spullen vanuit de bus zo het podium op kan rijden, ja, dan is gewicht geen issue.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    De volgende keer dat je je versterker zwaar vindt moet je dat ene kistje van de drummer (inderdaad met de standaardjes) een keer meenemen. Of heel aardig zijn en de geluidsman helpen laden in de regen na een optreden...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Mmmmmmmm aangezien ik doorgaans in de wat luidere muziekstijlen wens te opereren, vind ik een torentje van het een of ander toch wel wat beter smoelen dan zo'n combo-tje... en ik houd ook van flapperende broekspijpen en het I-can -feel-the-sound-in-my-gut-feeling..... krijg je dat voor elkaar met een combo-tje en een goeie PA?? Anderzijds.... fluitende oren zijn ook uit de mode vandaag de dag.... een half-stack gaat ook hard zat..
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Ik vind het altijd zo'n ongelooflijk gezeur over sjouwen en gewicht. Verman jezelf en sjouw die rotzooi gewoon. Ik heb aan pedalboard en gitaar al 25 kilo, plus nog een head en 2x12 erbij. Als je gewoon gezond bent kun je toch tillen? En hoe vaker je tilt, hoe lichter het wordt.
    Wat dacht je van: Je komt s'nachts on 5 uur thuis van een optreden. Doodmoe, straaldronken sta je voor je voordeur met het idee dat je die 4x12'' kast van 40 kilo en die buizentop van 25 kilo nog 3 hoog naar boven moet sjouwen.

    Het doet me denken aan een Pink Floyd dag waar ik met mijn broer was en in een hotel logeerde op mijn kosten. Hij zei dat ik een dief van mijn eigen portemonnee was want we hadden ook bij familie kunnen logeren in de buurt. Nou had ik daar zo tegenop gezien(als je mijn familie kent dan begrijp je het) dat als ik dat gedaan had mijn hele weekend verpest zou zijn geweest. En dan had ik dus in feite nog meer geld weggegooid.

    Zo is het ook met een 4x 12'' inch kast 3 hoog naar boven moeten tillen bij thuiskomst. Het zou mijn plezier tijdens zo'n avond volledig overschaduwen.

    Trouwens een gitaarleraar van vroeger had een Charlie junior. Het beste cleane geluid dat ik ooit heb gehoord. Hij vond dat ook. Toch heeft hij dat ding ingeruild voor een Sessionette omdat hij last van zijn rug kreeg.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bricker Bekijk bericht
    Wat dacht je van: Je komt s'nachts on 5 uur thuis van een optreden. Doodmoe, straaldronken sta je voor je voordeur met het idee dat je die 4x12'' kast van 40 kilo en die buizentop van 25 kilo nog 3 hoog naar boven moet sjouwen.

    Het doet me denken aan een Pink Floyd dag waar ik met mijn broer was en in een hotel logeerde op mijn kosten. Hij zei dat ik een dief van mijn eigen portemonnee was want we hadden ook bij familie kunnen logeren in de buurt. Nou had ik daar zo tegenop gezien(als je mijn familie kent dan begrijp je het) dat als ik dat gedaan had mijn hele weekend verpest zou zijn geweest. En dan had ik dus in feite nog meer geld weggegooid.

    Zo is het ook met een 4x 12'' inch kast 3 hoog naar boven moeten tillen bij thuiskomst. Het zou mijn plezier tijdens zo'n avond volledig overschaduwen.

    Trouwens een gitaarleraar van vroeger had een Charlie junior. Het beste cleane geluid dat ik ooit heb gehoord. Hij vond dat ook. Toch heeft hij dat ding ingeruild voor een Sessionette omdat hij last van zijn rug kreeg.
    Wat dacht je van: je niet lamzuipen of dat pas doen wanneer je alles geregeld hebt?

    Vage vergelijking verder. Ik ben blij dat ik wat positiever ingesteld ben en niet overal zo tegenop zie en m'n humeur overal door laat verpesten.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Hij heeft wel een punt. Dat gesjouw midden in de nacht is wel een beetje een anticlimax.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hij heeft wel een punt. Dat gesjouw midden in de nacht is wel een beetje een anticlimax.
    Maar je moet toch sjouwen. Daar ontkom je niet aan. Als je zoiets onvermijdbaars als 's nachts thuiskomen en sjouwen zo verschrikkelijk vindt. Begin er dan niet aan. Als je klemzuipen voordat je klaar bent met opruimen ook onvermijdbaar is... tja...

    En ik zie gewicht niet zozeer als het probleem, eerder of iets wel of niet handelbaar is. Dat kan gewicht zijn, of de totale hoeveelheid verschillende zooi die je bij hebt. Maar dat kan dus ook met secundaire zaken te maken hebben, zoals de ruimte waar het door of in moet passen.
    Laatst gewijzigd door Dreverhaven; 8 juni 2015 om 15:57

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Nou, precies. Als jij 's nachts een smalle trap in een jaren '20 herenhuis moet bestijgen, is een 4x12 niet handig. Ik heb gewoon een eengezinswoning met de auto voor de deur, en als ik thuis kom, schuif ik alles naar binnen en de volgende dag zet ik het allemaal wel op zijn plek. Maar niet iedereen heeft die luxe.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Het grote onvermijdelijke hanteren van goederen. Noem het zoals je wil. Zoek vooral je eigen weg hierin.

    Als voormalig vinyltransporteur (je noemt jezelf geen DJ als je platen verzamelt en zonder concessies aan je publiek alleen maar draait wat je zelf het leukst vindt) heb ik ook met zekere lasten en raadselachtige omstandigheden (lees: S, D en R&R) te maken gehad.

    Sneller dan het licht voelde ik me geen platendraajert meer maar vinyltransporteur. De halve nacht draaien viel in het niet bij het verplaatsen van je platen. Hoe beter je voor je spullen ging zorgen hoe zwaarder je bakken, kisten en tassen werden. Om dus op stevige tassen met draagbanden en een rolsysteem uit te komen. Maar sommige dingen zijn gewoon niet oplosbaar. Trappen, DJ booth, zolder, auto in auto uit pand in pand uit. Je kan niet overal rollen. Je leerde vooral af om (te) veel mee te nemen. Je werd steeds selectiever. Je probeerde creatiever te worden met het combineren van diverse platen. Allemaal om enigzins het gewicht te reduceren. Je deelde je draaitijd in tot het aantal benodigde tracks per uur om uit te komen op een x aantal platen afhankelijk van wat je ongeveer in je kop had. Maar daar kwam je pas achter nadat je last van je rug had gekregen van al die platen die je bij je had voor 1 track die je vervolgens niet gedraaid had. Hierdoor ging je overigens kritischer om met alle aanwezige tracks op de plaat. Je kon er maar beter 2 of meer per plaat gebruiken. Ergens ook goed voor het creatieve proces hoe feitelijk slimmer om te gaan met je eigen collectie. Maar daarmee was de gewichtsreductie wel op. En het lukte alleen als je met voldoende zelfvertrouwen de deur uit durfde.

    Inmiddels zijn de platenboys overgestapt op usb sticks maar dat zie ik muzikanten nog niet 1-2-3 doen.

    Constructief:
    Een kleine/beperkte set up bedenken?

    Bux.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top