Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: welke gitaar

  1. #1

    Standaard welke gitaar

    Goededag

    Ik ben net begonnen met gitaar spelen en heb een spaans akoustisch gitaar gekregen waar ik nu op oefen.
    Ik wiler graag 1 bij kopen omdat ik veel niet thuis ben e dus op 2 plaatsen een gitaar wil hebben
    Wat is een leuk gitaartje voor rond de 150 euro . en zal ik een spaans of een western nemen? hoor het graag van jullie

    gr

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Welkom Barrel.
    Ehm, is een gitaarrugzak een idee?
    Mwa...

  3. #3

    Standaard

    Gezien het budget is het mogelijk een student als je het geld kunt missen dan kun je het zeker missen om nog een extra tas mee te slepen van en naar je ouders. Aan de andere kant, als je weinig thuis bent is de gitaar verplaatsen naar je kamer misschien ook een idee.

    Qua daadwerkelijke gitaren ben ik zelf een groter fan van western gitaren, klinken beter naar mijn idee en de kracht die je in je vingers opbouwt komt altijd van pas. Een ander zal misschien zeggen dat spaans beter is omdat je dan minder kracht hoeft te zetten en je hobby dan zo langer leuk blijft. Uit welke regio kom je? Misschien dat iemand hier nog een goede gitaarzaak weet waar je kunt testen binnen jouw budget.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Spaans of western: hangt af van de muziek die je speelt/wil spelen. Ik vind klassieke (gitaar)muziek weer niet mooi op een western.
    Maar, omdat je al een nylonsnarige gitaar hebt, zeg ik voorlopig +1 voor de staalsnarige.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Hier gaat het vooral om voorkeur. Je kan alles op elke gitaar spelen. Ik heb niet anders dan op een klassieke gitaar gespeeld de eerste 15 jaar. Gewoon pop-rock tot klassiek.

    Ik beleef nu wel meer plezier aan een westerngitaar.

    Rond de 150 nieuw vind ik persoonijk lastig, maar ben dan ook verwend. Ik zou dan toch eerder tweedehands kijken.

    Hier zou ik geen seconde over twijfelen, erg lekker gitaartje! http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

    Bij allen geldt: eerst spelen en voelen voordat je 'm koopt.. Wat ik leuk vind, hoef jij niet leuk te vinden...
    Laatst gewijzigd door Rizz; 5 juni 2015 om 09:19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #6

    Standaard

    Die eerste zou een goede kunnen zijn, maar wel een 12 fretter. Mocht je popmuziek willen spelen of fingerstyle zou je die 2 extra frets al snel kunnen missen. Als je alleen akkoorden speelt aan het begin van de hals maakt het niet uit.

    Die EKO ziet er uit als een oudje. Als hij nog goed is blijft hij dat ook nog wel, maar als er issues zijn zou ik het laten. Heb het idee dat de echt oude EKO's meer sentimentele, dan muzikale waarde hebben.

    Zo'n Aria kan best meevallen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Die eerste zou een goede kunnen zijn, maar wel een 12 fretter. Mocht je popmuziek willen spelen of fingerstyle zou je die 2 extra frets al snel kunnen missen. Als je alleen akkoorden speelt aan het begin van de hals maakt het niet uit.
    Mooi in lijn met de klassieke gitaar dus. Niet al te groot en 645 mm mensuur, speelt ook wat makkelijker. Ik weet trouwens niet of die EKO een oudje is.. Volgens mij van de nieuwere generatie..

    Ik zou eigenlijk een Seagull S6 adviseren, maar die zitten ook tweedehands nog wat boven budget. Ook heerlijke gitaren en uitgeroepen tot beste waar voor het geld (een keer)..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top