Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 109

Discussie: Merk snobisme

  1. #1

    Standaard Merk snobisme

    Dag dames en heren,

    Ik ben ergens best wel benieuwd naar. Zijn jullie bang niet serieus genomen te worden als je niet met een A merkgitaar aan komt zetten, maar met een ''under license gitaar'' of met een gitaar van een merk waarvan iedereen weet dat deze opereert in de allerlaagste prijsklasse?

    In mijn eerste echte bandje had ik al een Amerikaanse Fender en de slaggitarist had Strat kopieen van het merk Maya. Mensen deden daar erg lacherig over kan ik mij herinneren. Nou moet ik je zeggen dat ik zijn gitaren beter vond dan mijn Fender strat.

    Groeten

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard



    Nee hoor. Interesseert me eigenlijk niet zo wat andere van mijn gitaren denken - als ik er maar blij mee ben. Toch?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Ik ga er sowieso niet vanuit dat mensen me serieus nemen. :-) Maar ik ben dan ook geen echte muzikant.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    no matter what men wil doen geloven: JA merksnobisme bestaat en zal ook altijd blijven; waarom denk je anders dat er zovelen zijn die hun cheap rip-off willen voorzien van gibson of fender logo's
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik vind het leuk om op merk gitaren te spelen. Heb er jaren over gedaan om ,, de originelen ,, te kopen . Speel met plezier.
    Daar tegenover staat iemand hier in de regio die een meer dan uitstekende reputatie heeft op gitaargebied en het leuk vind om alleen op oude goedkope gitaren te spelen. Menige keer met afgeragde oude Kay`s zien spelen en klonk beter dan menigeen met een nieuwe gitaar uit een bekende customshop.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    no matter what men wil doen geloven: JA merksnobisme bestaat en zal ook altijd blijven; waarom denk je anders dat er zovelen zijn die hun cheap rip-off willen voorzien van gibson of fender logo's
    Omdat dat op MP meer oplevert
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Over het algemeen ben je met een merkgitaar toch wel verzekerd van een zeker kwaliteitsniveau. En het is ook een beetje een statussymbool. Dure dingen creëren aanzien. Met een Mercedes maak je meer indruk dan met een Dacia. Een echte silverface Fender amp is cooler dan een reissue. En een Fender strat is cooler dan een Richwood. Zo werken die dingen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Over het algemeen ben je met een merkgitaar toch wel verzekerd van een zeker kwaliteitsniveau.
    Behalve dan als men enkel kiest uit hooguit twee merken. Ik waag je stelling overigens sowieso te betwijfelen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik heb vanavond heerlijk gespeeld tijdens het oefenavondje van mijn band. Met een chinese LP merk Pigro, door een vox tonelab LE (ja dat is wel een merk geef ik toe, maar klinkt gewoon goed) over een huismerk music store fame VS30 combo.

    Neu, ik geloof dat ik niet zo'n merk snob ben..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik heb vanavond heerlijk gespeeld tijdens het oefenavondje van mijn band. Met een chinese LP merk Pigro, door een vox tonelab LE (ja dat is wel een merk geef ik toe, maar klinkt gewoon goed) over een huismerk music store fame VS30 combo.

    Neu, ik geloof dat ik niet zo'n merk snob ben..
    of juist wel, want je speelt op iets dat er alles aan doet om te lijken op een bekend merk...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top