Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Als je een voorspelbare taper wil, moet je een lineaire pot gebruiken en een weerstand parallel tussen de loper en een van de andere pootjes zetten. Dat is hoe ze logaritmische potmeters maakten voordat ze bestonden. Ik heb dat in m'n PRS ook gedaan, en vind dat dat een veel fijner regelbereik geeft dan een standaard potmeter.
    De totale weerstand over de pot wordt wel lager, dus je moet dan een hogere waarde kopen dan je eigenlijk wilt gebruiken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik merk de trend om lin pots te gebruiken voor volume. Paar jaar geleden leek dat echt taboe.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    zoals het zo vaak is, is het met dit ook. Persoonlijke smaak en voorkeur bepaalt je keuze. Elke gitaar is anders en door te spelen weet je hoe de gitaar reageert en bij elke gitaar die ik heb weet ik inmiddels hoever ik de volume of tone dicht moet draaien voor een bepaald geluid. en hoewel ik eigenlijk altijd dezelfde type cts log. pots gebruik is het bij elke gitaar weer iets verder dicht of open draaien. En als jij graag lineair wil gebruiken...doen!
    Gebruik alleen wel goed materiaal. Wat wel is: CTS pots draaien een stuk stroever dan Bourns die heel soepel draaien, wat ik niet fijn vind.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top