Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Interessant artikel over speaker- en amp simulatoren

    Laatst gewijzigd door tnijland; 31 mei 2015 om 22:31

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Bedankt! Ik heb het artikel gelezen en vond vooral ook het 2e artikel interessant. Het geeft richting/wekt het idee dat je met een goede (buizen) voorversterker -> effecten -> goede amp/cab simulatie een goed "dynamisch" en overtuigen geluid kunt bouwen, dat beter zou zijn dan een "all in one" modeller. Sinds we als band zijn overgestapt op inears is er geen noodzaak meer voor blazende versterkers in het repetitiehok en op het podium. Ik gebruik daarvoor een PodXTlive, omdat ik die al had. Maar daar zijn natuurlijk tegenwoordig betere alternatieven voor. Dus ik lees veel over modeling en zoek naar iets dat het beste past (spelen covers, dus zoek iets compact en tegelijkertijd veelzijdig) Ik las ergens dat je zelf nu ook zo'n "rig" hebt met een torpedo Cab aan het eind. Is dat dan toch echt nog weer een stapje "beter" dan bijv een Kemper (niet in veelzijdigheid, maar wel in geluid)?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Bedankt! Ik heb het artikel gelezen en vond vooral ook het 2e artikel interessant. Ik las ergens dat je zelf nu ook zo'n "rig" hebt met een torpedo Cab aan het eind. Is dat dan toch echt nog weer een stapje "beter" dan bijv een Kemper (niet in veelzijdigheid, maar wel in geluid)?
    Graag gedaan hoor en dat klopt inderdaad. Ik heb na veel experimenteren gemerkt dat de Lex Bos Superdrive als overdrive over een Blackface buizen preamp en een Torpedo CAB (waarmee ik van power amp type, cabinet en microfoon wissel) voor mij het beste resultaat geven. Zodoende blijkt mijn gitaarsound net wat vloeiender en prettiger over de PA te lopen dan wanneer ik dat met pure modeling doe.

    Ik verwacht overigens wel dat ik met de laatste firmware Kemper of Axe-Fx een resultaat te kunnen bereiken dat er qua klank goed in de buurt komt. Bovendien is een modeler veel veelzijdiger. De feel zal dan wel iet minder zijn want daar doe ik het juist voor. Bovendien kan ik het nu ook goed combineren met mijn favoriete analoge pedalen (o.a. cmatmod compressor, neunaber reverb, pigtronix echolution II, warped vinyl chorus etc). Een soort van perfecte hybride oplossing ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 17 juni 2015 om 18:01

  4. #4

    Standaard

    Hierbij nog een leuk artikel over impulse responses:

    http://www.premierguitar.com/article...ulse_Responses

  5. #5

    Standaard

    De IR is voor mij nog steeds DE zwakke schakel in modeling. Zolang het alleen een niet dynamisch EQ lijntje is zal het nooit overeenkomen met de realiteit. De speakerkast met de speaker is een enorm dynamisch geheel die enorm veel variabelen en een enorme complexiteit kent. Zie hier de reden waarom vele nog steeds zweren bij een echte buizenbak of de modeling alleen als effecten integreren.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  6. #6

    Standaard

    Nog een interessant artikel over Impulse Responses (howto):

    http://www.soundonsound.com/techniqu...ulse-responses

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    De IR is voor mij nog steeds DE zwakke schakel in modeling. Zolang het alleen een niet dynamisch EQ lijntje is zal het nooit overeenkomen met de realiteit.
    Ik denk dat ik daar ook last van heb inderdaad.
    Bijvoorbeeld een Kemper (zonder cabsim) via een eindversterker naar speakers klinkt wel aardig, maar al mijn geklooi met torpedo WOS, lepou zooi, allerlei IR's in deze software, en ook amplitube, guitar rig en bias, ik word er maar niet blij van; continu zo'n behringer v-amp "typisch" middengebied soundje blijft het houden in mijn beleving.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb de beste ervaring met een koch pedaltone. Sluit je daar in de loop chorus, delay en reverb op aan dan is het feest.
    Kom je imo het dichtste bij het buizengeluid. Wel vind ik het een nadeel dat als je hem rechtstreeks de PA inprikt dat je op het podium niet kunt feedbacken. Het blijft allemaal heel netjes klinken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Pedaltone nooit getest.
    Ik heb een AMT SS-30 die ik thuis gebruik, die heeft ook een speakersim out, maar daar word ik nog minder blij van dan bij het gebruik van bijvoorbeeld de torpedo wall of sound.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top