Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard Geknepen flageoletten, frethoogte

    Hallo,

    Ik ben, na jaren een (super)strat-speler te zijn geweest, sinds een dik half jaar een Burny Les Paul als mail gitaar gaan gebruiken. Kwalitatief een prima gitaar, sterker nog, met uitzondering van de originele elementen, durf ik hem best te vergelijken met usa gitaren, zonder probleem.
    Ik heb echter het probleem dat ik met deze gitaar erg veel moeite heb met geknepen flageoletten, ook met mijn favoriete potente elementen.
    Dacht eerst dat ik gewoon moest wennen aan de kortere mensuur, maar pas geleden een andere gitaar bij gekocht met dezelfde gibson achtige mensuur, en daar heb ik geen moeite mee.
    Nu kan het aan de gitaar zelf liggen, maar qua geluid is ie (zeker voor een les paul) best direct en in your face, dus ik twijfel of deze gitaar daar gewoon geen zin in heeft.
    Het enige echte verschil tussen mijn andere gitaren en deze, is dat deze lage, smalle fretjes heeft, terwijl mijn andere gitaren allemaal medium breed, en minstens medium hoog zijn (meeste gewoon hoog).
    Vwb spelen maakt de frethoogte en breedte me niet gek veel uit, maar zou het kunnen dat geknepen flageoletten makkelijker / beter gaan op een gitaar met hoge frets?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    ... een Burny Les Paul als mail gitaar gaan gebruiken.
    Wa's dat
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Wat zijn geknepen flageoletten? Pig squeals...? Oftewel met je plectrum-duim de snaar smoren?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Wa's dat
    Ik gok dat hij zijn "main gitaar" bedoelt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Wa's dat
    Dat was vooral een gevalletje autocorrectie van de telefoon, Vincent heeft het goed.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Wat zijn geknepen flageoletten? Pig squeals...? Oftewel met je plectrum-duim de snaar smoren?
    Ja, dattem! Pinch harmonics of zo.
    Het was een poging om meer nederlands te gaan gebruiken ipv forum taal vol engelse woorden, helaas lukt het me niet eens een heel bericht, maar ja

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De truc is oefenen. Oefenen tot je erbij neervalt. Sommige pickups helpen wel hoor. De alternative8 squeelt als een gek, maat met de nailbomb had ik er moeit mee.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Het typische is dat het met alle andere gitaren die ik heb, inclusief akoestische, eigenlijk zonder moeite te doen gaat, daarom vroeg ik me af of het zou kunnen dat dit met lompe frets makkelijker gaat dan met van die minidingen.

  8. #8

    Standaard

    ik speel met veel verschillende gitaren over dezelfde setup, ik merk dat ik bij sommige gitaren de setting iets moet tweaken om de pinch harmonics de sustain te geven die ik zoek.

    Ik denk zelf dat het aan de pick ups vd gitaar ligt, lijkt me niet dat de fret dikte/hoogte er iets mee te maken heeft.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Het leek me ook een sterk verhaal, maar het is ongeveer de enige variabele. Hetzelfde type element gebruik ik ook in andere gitaren, zonder dit zelfde verschijnsel. Zal dan wel dit type element met specifiek deze gitaar zijn of zo.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Ik heb het ook, maar het ligt bij mij aan verschil in snaren.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top