Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Larivee D05E

  1. #1

    Standaard Larivee D05E

    Ik wil eventueel mijn Larivee D05E verkopen of inruilen. Hij is ongeveer 6 jaar oud en heeft enkele kleine deukjes (putjes mm), zeg maar de gebruikelijke gebruikerssporen. Het is een prima gitaar en speelt heel licht en heeft een zeer warme klank.

    Nu vraag ik mij af wat ik kan vragen/verwachten? 500 of misschien wel 1000 Euro?? Ik zie ze eigenlijk nooit 2e hands te koop aangeboden worden, misschien is het dan handiger hem in te ruilen als ik een andere gitaar wil kopen?

    Iemand een idee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat kostte hij nieuw? Nieuwwaarde x 50 tot 60% maximaal lijkt me een goeie tweedehands vraagprijs mits je de 1e eigenaar bent.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat kostte hij nieuw? Nieuwwaarde x 50 tot 60% maximaal lijkt me een goeie tweedehands vraagprijs mits je de 1e eigenaar bent.
    In Nederland destijds 2000 Euro, ik heb 'm in The UK gekocht voor 1630 Euro, ik ben de eerste eigenaar, Dus vraagprijs wordt dan 800 Euro. Uiteindelijk krijg ik dan 600 a 650 Euro. Da's niet veel. Als ik 'm zou inruilen voor een veel duurdere gitaar zou ik dan niet wat meer kunnen verwachten? Met auto's werkt dat toch ook zo?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Wil je 'm voor een akoest inruilen? Dan misschien naar TFOA. De meningen zijn verdeeld over deze zaak en ze zijn miss wat aan de prijzige kant, maar ze ruilen wel in, er is heel veel bespreekbaar.

    Helaas is ook de markt voor akoesten niet best op het moment en is 750 wel de max, schat ik Aan de andere kant staat Larrivee wel goed bekend en kan je het altijd proberen, gewoon hoger inzetten, bieden vanaf 700.. Lukt het niet, kan je altijd nog wat anders doen..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Wil je 'm voor een akoest inruilen? Dan misschien naar TFOA. De meningen zijn verdeeld over deze zaak en ze zijn miss wat aan de prijzige kant, maar ze ruilen wel in, er is heel veel bespreekbaar.

    Helaas is ook de markt voor akoesten niet best op het moment en is 750 wel de max, schat ik Aan de andere kant staat Larrivee wel goed bekend en kan je het altijd proberen, gewoon hoger inzetten, bieden vanaf 700.. Lukt het niet, kan je altijd nog wat anders doen..
    Ja ik wel een andere akoestische gitaar en ik had ook al even gekeken bij TFOA. Ik ben van plan over te stappen op Martin, een ooo model. Ergens vanaf ooo28, misschien een ECooo28. Ik wil eerst meerdere met elkaar kunnen vergelijken. Ik heb geen haast, moet nog eerst sparen tot aan de kerst zo te zien.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inruilen kan interessanter zijn, afhankelijk van wat je terug koopt, koop je een Martin van 3500 eu kan ik me voorstellen dat tfoa meer voor je larrivee geeft dan wanneer je een gitaar van 1500 terug koopt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard

    Mocht je hem toch willen verkopen, ik heb je een PM gestuurd

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargod Bekijk bericht
    Ik wil eventueel mijn Larivee D05E verkopen of inruilen. Hij is ongeveer 6 jaar oud en heeft enkele kleine deukjes (putjes mm), zeg maar de gebruikelijke gebruikerssporen. Het is een prima gitaar en speelt heel licht en heeft een zeer warme klank.

    Nu vraag ik mij af wat ik kan vragen/verwachten? 500 of misschien wel 1000 Euro?? Ik zie ze eigenlijk nooit 2e hands te koop aangeboden worden, misschien is het dan handiger hem in te ruilen als ik een andere gitaar wil kopen?

    Iemand een idee?
    Ik ben gewoon benieuwd waarom jij de Larivee van de hand wil doen. Je hebt er fors voor moeten betalen (zal het waard zijn maar het is toch een hoop centen). Je bent verder vol lof over je instrument dus het is niet uit ontevredenheid dat je hem/haar weg wil doen. In jouw geval zou ik sparen voor een tweede gitaar en de gitaar waarvan je houdt nooit weg doen. Maar goed, iedereen zit weer anders in mekaar maar ik ben wel benieuwd.......
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Ik ben gewoon benieuwd waarom jij de Larivee van de hand wil doen. Je hebt er fors voor moeten betalen (zal het waard zijn maar het is toch een hoop centen). Je bent verder vol lof over je instrument dus het is niet uit ontevredenheid dat je hem/haar weg wil doen. In jouw geval zou ik sparen voor een tweede gitaar en de gitaar waarvan je houdt nooit weg doen. Maar goed, iedereen zit weer anders in mekaar maar ik ben wel benieuwd.......
    Vederlicht
    Goeie vraag! Ja, ik zou hem ook kunnen houden, is misschien wel handig als 2e en/of omdat hij versterkt kan worden. Hij heeft dus een element en een groot blok van een pre-amp. En dat is 1 van de redenen, ik wil een gitaar zonder element, dus helemaal akoestisch en bovendien vind ik een dreadnought model ook wat aan de grote kant (in de taille). Ik heb altijd al een ooo model willen hebben, maar de Larivee had de versterkingmogelijkheid en die had ik toen nodig vanwege een akoestisch bandje waar ik toen in zat. Nu is dat overbodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top