Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Snaren voor Open C en Standard tuning?

    Ik speel grotendeels in twee tunings: Open C (vanwege Devin Townsend) en Standard tuning (alle andere zooi). Op het moment heb ik echter snaren die te dun zijn voor Open C. Als ik dus in die tuning speel zijn de snaren erg soepel en ontstemmen ze snel. Nu vroeg ik me af welke snaren ik het best kan nemen om in beide tunings te kunnen spelen zonder dat de snaren snel ontstemmen. Ik weet dat bij dikkere snaren deze strakker zullen staan wanneer ik in Standard speel, maar liever dat dan slappe en ontstemde snaren.

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Open C als in CGCGCE? Ernie Ball skinny top heavy bottom zou dat goed mee moeten gaan (010-013-017-030-042-052)
    Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.

  3. #3

    Standaard

    CGCGCE inderdaad. Bedankt in ieder geval, zal er eens naar kijken. Kan ik met die snaren ook probleemloos in standard E spelen?

  4. #4

    Standaard

    welke snaren gebruik je nu? als in: hoe dik zijn je snaren?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Ik denk dat er over het hoofd gezien wordt dat de actie en intonatie volledig om zeep is als je zo ver omstemt. Je hebt dus een goede smoes om een extra gitaar aan te schaffen 😉


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

  6. #6

    Standaard

    Tweede gitaar gaat helaas niet lukken.

    Heb nu een setje D'Addario 10-13-17-26-36-46. Op zich prima voor standaard tuning, maar Open C gaat lastiger.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jze Bekijk bericht
    Open C als in CGCGCE? Ernie Ball skinny top heavy bottom zou dat goed mee moeten gaan (010-013-017-030-042-052)
    Dit! open stemmingen blijven altijd een beetje een probleem wat betreft intonatie en snaren. Als je het echt perfekt wilt hebben moet je inderdaad voor iedere stemming je gitaar iets anders intoneren en afstellen of een andere gitaar gebruiken die op die specifieke stemming is aangepast. Maar in de praktijk is het niet te doen om voor iedere open stemming een andere gitaar te hebben, dus dan blijft het zoeken naar een (werkbare) compromis.
    Laatst gewijzigd door apekop; 31 mei 2015 om 21:37
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top