Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1

    Standaard Avenged Sevenfold Sound

    Hee,

    Ik speel al een tijdje op een bc rich warlock met onbekende pickups ( niet de gewone bc rich). Hierbij gebruik ik een line6 spider 4 amp 15w. Voor mijn gevoel is het veel herrie en weinig geluid. Ik ben van plan om een nieuwe set te kopen waarmee je het geluid krijgt van a7x ( vooral lead ). Ik heb ergens nog een Boss DS1 pedaal liggen en heb al de juiste strings namelijk Heavy top Slinky bottem 0.10-0.52. Enig idee waar ik naar zou moeten zoeken met een budget van 500 euro ? Mag tweedehands zijn.
    Snaren zijn ook al drop D gestemd.

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door maarten97; 26 mei 2015 om 13:32

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik hoor op hun pinkpop video vooral lichte scheur en poepgoede gitaristen.

    Spelen veel met drop D tuning en soms gitaren alle snaren lager (C# tuning).

    https://www.youtube.com/watch?v=nDj6XodwOYU
    Vriendelijke groet,

  3. #3

    Standaard

    De snaren staan als in Drop D gestemd, dus daar hangt het niet van af.
    Natuurlijk geloof ik ook wel dat het aan mijn kwaliteit van spelen ligt, maar ik denk ook wel een groot deel aan de amp / gitaar.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Perfectie haal je niet - moet je eens kijken wat voor luxe buizen amp ze gebruiken.

    Ik zag in de video dat de GAIN niet hoog staat en ik hoor ook nog vrij doorzichtige sounds. Ik zou het eerder in een overdrive zoeken dan in een distortion pedaal. Het zijn twee gitaristen die een mooie muur neerzetten maar met een lekkere drive kom je wel in de buurt qua sound.

    Misschien hoor je het zelf niet meer en heb je een frisse kijk nodig.
    Pluis eens een nummer of een riff uit van de AS band en post het op Youtube en hier online. Dit is een superaardig forum met honderden toon puristen.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Tja, een integraal onderdeel van Synyster Gates' geluid is zijn sig setje bij Seymour Duncan, de invader. superdik, super log, waanzinnig veel power. Gebruik een tone met niet bizar veel gain maar vooral veel power en attitude (in zijn geval de Hellwin, die echt niet op standje fizz staat), en je komt een heel eind.

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Hellwin versterker top, 3300 DOLLAR
    Vriendelijke groet,

  7. #7

    Standaard

    Haha de pickups kan ik wel overwegen te vervangen, kan volgens mij wel want zijn beide passief. Dan misschien nog een amp met helder geluid en klaar.

  8. #8

    Standaard

    Wat Orpheo zegt klopt wel, maar Synyster Gates tone klinkt eigenlijk echt niet alsof er een invader als pickup wordt gebruikt. Het klinkt allemaal niet log genoeg. Ik geloof dat hij zelf ook een treble boost gebruikt, maar ik zou niet weten welke. Ik vraag me af of hij het zelf nog weet met al die pedalen die hij gebruikt. Ik zou zeggen, koop een goedkope buizenamp met genoeg treble en fiddle een beetje met je EQ tot je iets hebt wat erop lijkt. De versterkers die hij gebruikt koop je toch niet voor jouw budget.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirito Bekijk bericht
    Wat Orpheo zegt klopt wel, maar Synyster Gates tone klinkt eigenlijk echt niet alsof er een invader als pickup wordt gebruikt. Het klinkt allemaal niet log genoeg. Ik geloof dat hij zelf ook een treble boost gebruikt, maar ik zou niet weten welke. Ik vraag me af of hij het zelf nog weet met al die pedalen die hij gebruikt. Ik zou zeggen, koop een goedkope buizenamp met genoeg treble en fiddle een beetje met je EQ tot je iets hebt wat erop lijkt. De versterkers die hij gebruikt koop je toch niet voor jouw budget.
    Floyd geeft al meer helderheid dan een stoptail, en die hele gitaar is gewoon getweaked om niet log te zijn. Zijn invaders zijn ook iets minder 'mushy' dan de gewone invaders. Komt door o.a. iets kortere magneten.

    @Harrie: true; wilde alleen aangeven waar zijn tone vandaan komt.

    Voor 500 piek zou ik beginnen met de invaders erin te steken. De overige 300E zou IK stoppen in een Blackstar HT5 combootje. het pedaaltje heeft 'ie al (hoewel ik eigenlijk een tweedehands Guv'Nor zou kiezen maar dat is mijn persoonlijke smaak).

    Overigens, die Hellwin is leuk, maar voor 3 ruggen ga ik voor een Friedman, hands down.

  10. #10

    Standaard

    noise gatje lijkt er ook bij te horen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top