Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Vox ad100 vt

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard Vox ad100 vt

    Beste,

    Ik kan een zgan VOX AD100 VT versterker kopen incl footcontroller.
    Nu wil ik met dat ding gewoon op de slaapkamer muziek maken en ga er niet mee buiten de deur.
    Omdat deze amp in een klein café zeker voldoet kwa volume, is mijn vraag: Is deze versterker niet veel te zwaar voor een ruimt van 3 x 3 meter. Kan hem natuurlijk heel zachtjes zetten maar klinkt ie dan nog goed? Wat is een redelijk prijs ervoor?

    mvg Bram
    Laatst gewijzigd door Bram46; 21 mei 2015 om 07:54
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij heeft die een ingebouwde power soak. Dat wil zeggen dat het vermogen variabel is en dat je het veel lager kunt zetten dan die 100 watt, 100 watt is gewoon het maximum. Ik heb zelf ooit een VT40+ gehad, die had dat in elk geval wel. Dat maakt hem juist erg geschikt voor thuisgebruik. De power soak beïnvloedt het geluid ook wel, maar ik vond dat bij mijn VT40+ geen issue.
    Laatst gewijzigd door Ruud313; 21 mei 2015 om 19:40

  3. #3

    Standaard

    Correctie, ik had me helaas vergist; voor zo ver ik op afbeeldingen kan zien, heeft deze versterker geen power soak. Dat is een functie die schijnbaar alleen aan de nieuwere VT+ serie is toegevoegd. Ik denk dat je de versterker het beste gewoon eens kunt proberen op laag volume.

  4. #4

    Standaard

    Geen probleem, heeft een power level knop voor 1 tot 100 en daarnaast master volume knop !!!

    Kunt daar goed mee weg in slaapkamer ....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard

    Oke bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb hem toch niet gekocht omdat ik bang ben dat het toch te groot zal zijn en ben nog steeds aan het zoeken. Mogelijk de Vox VT20 bij Bax voor 179,00. Buizen eindversterker. In de huiskamer heb ik een VOX NT15C1-CL Night Train G2 staan en die bevalt me erg goed maar 400 euro is nu even te veel vandaar de VT20 optie.
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

  6. #6

    Standaard

    Ook deze eerdere generatie VOX valvetronix heeft een ingebouwde powersoak. Deze zit op de achterkant van de amp als draaiknopje. Je kan het vermogen dan terugschroeven tot 1 watt.

    Klinkt dat? Wel, als je de combo hebt dan zul je 2x een 12 inch moeten aandrijven. Om een speaker goed te laten klinken moet die wel enige uitslag hebben. Kortom, hij kan erg zacht, maar zal beter klinken met iets meer volume.

    Ik heb zelf eerder een ad50vt gehad (1x12) ook die klonk beter met iets meer geluid, maar zeker huiskamerniveau.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard

    Het is de VT20+ geworden. Voordeel van even afwachten en rondneuzen is dat je ooit geluk hebt.
    Ik heb de VT20+ kunnen kopen voor 79 euro. Was een demo in een muziekzaak.
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top