Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Een 5150 is toch een van de meest notoire ruisdozen?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dat was het idee, je rack voeden met een zuiver bromvrij signaal om te processen, de reden waarom veel van die eighties gitaren zoals Jackson en Valley Arts actieve pickups hadden.
    Het heeft uiteraard niks te maken met het wel of niet stiller zijn van je rack dan de head van je buurman.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 22 mei 2015 om 03:02
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13

    Standaard

    giving head aan je buurman.
    daar heeft het alles mee te maken .........................ja flauw

    maar pick ups
    emg 81's top tip

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik bedoelde dus dat de originele RW elektronica niet zo denderend is. GFS is idd Guitar Fetish, moet zelf uit de USA worden geimporteerd. Schijnt moeilijker te worden om de douane te omzeilen. Seymour Duncan is altijd goed IMHO.

    Ik heb nog een RW stratje, moet ik weer eens mee aan de gang. Echte knutselgitaar. Lekker halsje voo rmijn handen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat was het idee, je rack voeden met een zuiver bromvrij signaal om te processen, de reden waarom veel van die eighties gitaren zoals Jackson en Valley Arts actieve pickups hadden.
    Het heeft uiteraard niks te maken met het wel of niet stiller zijn van je rack dan de head van je buurman.
    De meeste racks in de '80 waren redelijk stil door die Rocktron Hush die de meesten in hun rack hadden en natuurlijk ook mede door Bradshaw. Dus denk je nou echt dat de actieve pickups speciaal daarvoor zijn gemaakt?! Ze zijn niet alleen voor t bomvrij spelen maar ook voor de sound... meer output en wat sterieler sound zoals Lukather dat had.
    Het idee van '80 gitaren zoals o.a. EMG pickups was om je gitaar inderdaad stil te krijgen maar niet speciaal voor rack maar voor in t algemeen. Michael Landau en Dan Huff hadden toen geen actieve pickups in hun strats en waren samen met Lukather toch de meest gevraagde session gitaristen in de '80

    Noiseless of actieve... zijn gewoon bedoeld om bomvrij te kunnen spelen that's it... ongeacht met welke versterker je speelt.
    Laatst gewijzigd door ateng; 25 mei 2015 om 13:05

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Wel, dat is wat ik zei, stiller en zuiverder en dat bleek ideaal voor studio en rack applicaties.
    Dat idee gaat wel verder terug dan de eighties trouwens. De lage impedantie pickups van Les Paul waren denk ik de eerst pickups ontworpen voor een hi fi sound waarmee je lange kabels kon aansturen, of direct in een desk kon prikken? Les Paul recording, de naam zegt het al.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ze zijn niet alleen voor t bomvrij spelen...
    bomvrij sorry
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wel, dat is wat ik zei, stiller en zuiverder en dat bleek ideaal voor studio en rack applicaties.
    Dat idee gaat wel verder terug dan de eighties trouwens. De lage impedantie pickups van Les Paul waren denk ik de eerst pickups ontworpen voor een hi fi sound waarmee je lange kabels kon aansturen, of direct in een desk kon prikken? Les Paul recording, de naam zegt het al.
    Haha ideaal voor studio maar wat heeft rack hier nou mee te maken?! Snap ook niet waarom je die link legt want dat is 1 en al onzin. Het gaat hier om de Noiseless en die zijn gewoon gemaakt voor als je die typische strat singlecoil sound wilt hebben maar dan zonder die hum... ze werden echt niet gemaakt met het idee dat het ideaal zou zijn voor rack.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    bomvrij sorry

    Wuhahaha zie het nu pas!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top