Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    vraagje Verbouwen gitaar: pickups (Richwood Telecaster prelawsuit)

    Hallo gitaristen,

    Een lange tijd geleden (minstens 8 jaar), heb ik een richwood telecaster voor mijn verjaardag gekregen. Dit was na een tip van de (toen) vriend van m'n oudste zus die conservatorium deed. Jaren later heb ik de gitaar hobby serieuzer genomen en nu ben ik zelfs op het punt dat ik wat verbeteringen wil doorvoeren aan mijn gitaar.

    De output jack heb ik laatst vervangen, omdat de jack soms los gaat zitten. Nu wil ik ook de pickups vervangen met officiële fender pickups. Op bax-shop (en andere webwinkels) kom ik vooral de noiseless N3, American vintage, Custom Shop Texas Special en de no caster pickups tegen. Googlen naar deze pickups zegt wel wat, maar kan iemand van jullie uit ervaring vertellen in welke situatie je voor welke pickup moet kiezen? De voorkeur gaat uit naar officiële Fender pickups.

    Ik vervang binnenkort ook de potmeters (ivm gekraak), maar hier verwacht ik geen moeite mee te hebben.

    Ik hoor het graag! Groetjes Erik

    EDIT: verkeerde plek van mijn topic, sorry! Gelieve te verplaatsen.
    Laatst gewijzigd door bellehelene; 21 mei 2015 om 01:00

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De noiseless, de naam zegt het al, als je absoluut geen bijgeluiden wil, voor studio opnames of om een rack aan te sturen. Klinken enigszins steriel. De andere drie ontlopen elkaar niet zoveel, Texas Specials klinken wat dikker dan de vintage en de nocasters zitten daar min of meer tussen in.
    Op sommige gitaren kunnen de TS een beetje schel klinken en de vintage wat dun. Nocasters zijn goeie pickups.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou ook de Nocasters nemen. Best nog wel redelijk betaalbaar ook.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Als het een gouden logo RW is, leuke gitaar. Electronica en pickups eruit gooien. Goede electronica monteren, CTS, Switchcraft. Pickups naar keuze. GFS is leuk voor het geld maar het kan beter.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de vintage american (57/62) pickups in mijn fender strat. Clean ontzettend mooi en met wat gain mist het wat ballen, beetje kwestie van smaak

    Alleen is jouw beestje weer een ander beestje zegmaar dus geen idee of ze dan nog wat dunnetjes klinken..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Als het een gouden logo RW is, leuke gitaar. Electronica en pickups eruit gooien. Goede electronica monteren, CTS, Switchcraft. Pickups naar keuze. GFS is leuk voor het geld maar het kan beter.
    Hoe bedoel je (wat is GFS)? Zijn Fender potmeters niet goed? Toevallig is m'n output jack van switchcraft ghehe.

    De gitaar heeft inderdaad het 'gouden' logo, weet iemand toevallig hoeveel hij waard is (ik ga hem niet verkopen)? Ik ga binnenkort ook de pickguard vervangen maar die moet ik nog binnen krijgen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Waarde is ongeveer 150 euro
    Gfs is guitarfetish.Com.

  8. #8

    Standaard

    Ohh dat is ongeveer de nieuwwaarde, jammer zeg :P dacht wel wat meer in handen te hebben haha. Alsnog; hele fijne gitaar dus niets mis mee.
    Ja gfs vind ik wel duur, omdat er veel verzendkosten bij komen. Niet echt leuk als je een paar kleine onderdelen wilt hebben.

    Ik twijfel nogsteeds voor welke pickups ik moet gaan, welk type sound wil ik? Hmm

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Nocasters zijn goede allrounders en niet zo pinnig als Texas Specials.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De noiseless, de naam zegt het al, als je absoluut geen bijgeluiden wil, voor studio opnames of om een rack aan te sturen. Klinken enigszins steriel. De andere drie ontlopen elkaar niet zoveel, Texas Specials klinken wat dikker dan de vintage en de nocasters zitten daar min of meer tussen in.
    Op sommige gitaren kunnen de TS een beetje schel klinken en de vintage wat dun. Nocasters zijn goeie pickups.
    Hoezo om een rack aan te sturen?! Mijn rack is stiller dan mijn vorige Laney VH100R en mn kameraads Peavey 5150... misschien ook wel dan meerdere buizenversterkers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top