Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1

    Standaard Zelfbouwklus: ideeën graag

    Er zat dus een zekere Polytheme Pam al wekenlang te spammen met een stratbody, dus ik dacht, kom, ik help hem van zijn ouwe hout af.
    Toen kreeg ik dus dit:




    Een bouwpakket.
    Maar wat zal ik daar nou eens van maken? Ik heb nog helemaal nix, geen hardware, geen pups. Ik kan nog alle kanten op.
    Nou wil ik wel graag een echte strat strat. Dus geen brulgitaar, die heb ik al. Dus wel met single coils, gewone tremolo en geen pre-amp.

    Maar kijk die body nou. Soort Strat-Les Paul huwelijk; hum gaten erin, elektronikagat aan de verkeerde kant...

    Oftewel, wie heeft een idee? Dit moet een HEEL mooi gitaartje gaan worden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2002
    Locatie
    Rockanje
    Berichten
    1.070

    Standaard

    man moeilijk, wel mooi trouwens. 'k zou nie weten hoe je van humbucker frezingen singlecoils moet maken....d'r kan wel een gewone whammie op natuurlijk...poeh...moeilijk (nuttig zeg)

    En dat elektronica gat aan de verkeerde kant is toch niet zo erg? hoef je niet perse een slagplaat, kan heel mooi zijn. Heet trouwens rear-routed

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    (p90 )
    pokkel'n

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2002
    Locatie
    Rockanje
    Berichten
    1.070

    Standaard

    jah dacht 'k ook al maar 's niet "echt" strat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    maar er zit al humbucker routing in...
    pokkel'n

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2002
    Locatie
    Rockanje
    Berichten
    1.070

    Standaard

    ja dus 't worden p90 en anders had je maar geen body met 2 humbucker frezingen moeten kopen want daar kun je nu eenmaal geen singlecoils van maken.... :razz: p90s zijn ook vet trouwens

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    en je hebt geen humbucker sized single coils (tenzij je gaat splitten/tappen).
    pokkel'n

  8. #8

    Standaard

    waar moet je in gods naam de pots en schakelaar kwijt zie geen gaten daarvoor zitten of moet je die zelf nog boren soms?
    anders zou je er ook nog een strat slagplaat op kunnen zetten als die gaten wat overeenkomen dan heb je niks met die frezingen te maken de pu's hangen toch aan de slagplaat bij een strat.
    dus dan zit je niet vast aan die hsh configuratie.
    ikzelf zou er wel hums in zetten heb ik liever dan single coils.

  9. #9

    Standaard

    OK, goeie tips. P90 zat ik ook al aan te denken, lekkere pu, maar ik wil dus graag een klassieke stratsound. Misschien toch een slagplaat erop en de pots dwars door slagplaat en hout heen, Past wel denk ik. Of misschien een klein slagplaatje, alleen voor de pups.

    Andere vraag, wie heeft ervaring met single coils van EMG of Seymor D? Ze hebben nogal wat zag ik bij Vox...

  10. #10

    Standaard

    nou, dit ding schreeuwt inderdaad P90. persoonlijk zou ik er een p90 en een p100 inzetten, en dan met een vaste brug. is niet zo strat, maar dit is wel een prachtige kans om een mooi strat / gibson ES huwelijk te creeren. mischien zelfs leuk om een F-gat te maken? stel je voor, een strat gekruist met een gibson es 335.... dat zou een schoonheid worden denk ik..!
    You're not drunk if you can lie on the floor without holding on."
    -- Dean Martin

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top