Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music Amikdla - Inertia (clipje)

    Clipje geschoten in de Q-factory!

    https://youtu.be/rFiNa6SvOcc

  2. #2

    Standaard

    zou gijs eerst eens vragen om de video een beetje netjes te post produceren
    je weet weel kleur, contrast, ect

    nu heb ik geeneens de moeite genomen om m'n speakertjes aan te zetten om naar jullie muziek te luisteren

    liever een een soundcloud linkje dan ditte
    ok ik heb rare meningen
    dus.................

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    nu heb ik geeneens de moeite genomen om m'n speakertjes aan te zetten om naar jullie muziek te luisteren
    Mooi dan.


    Hoe dan ook: Ik vind het clipje leuk maar idd wat minder profi, maar dat is ook min of meer de bedoeling neem ik aan? Klinkt lekker, duidelijk waar jullie de mosterd vandaan halen maar dat is niet erg. Ik vind de mix nog wat matig, zeker wat betreft de zang. BEn benieuwd naar de rest: is er meer?

    Begrijp ik het goed dat jullie bandnaam fonetisch is trouwens?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Mooi dan.


    Hoe dan ook: Ik vind het clipje leuk maar idd wat minder profi, maar dat is ook min of meer de bedoeling neem ik aan? Klinkt lekker, duidelijk waar jullie de mosterd vandaan halen maar dat is niet erg. Ik vind de mix nog wat matig, zeker wat betreft de zang. BEn benieuwd naar de rest: is er meer?

    Begrijp ik het goed dat jullie bandnaam fonetisch is trouwens?
    Bedankt! De video is een shoot van onze live takes. Veel met go pro. De audio die je hoort is een soort van best-off van al die takes. Het grote video-edit-debakel was dat veel shots leuk waren, maar we net andere takes gebruikt hebben in de audio. Zorgen dat alles dan nog precies sync loopt was een hel. Daar is wel een stuk of 40 uur in gaan zitten. Wat er verder onprofessioneel uit ziet is waarschijnlijk dat de go-pro shots een minder heftig contrast hebben? Die zou je idd nog kunnen editen. Wij vonden het wel klaar zo. Het clipje op zich was echt geen misselijke klus.
    Iedereen is tegenwoordig zo gewend aan die instagram achtige contrast settings.

    Ik heb het hele opname proces voor mijn rekening genomen, en ben de zanger. (vroeger gitarist, zo ben ik hier terecht gekomen.) Ik heb voor dit nummer gekozen omdat de zangpartij vrij 'voorzichtig' is. Deze durfde ik live op te nemen. (er zit echt veel meer planning in zo'n clipje dan je wilt geloven). Anyway, ik heb een bescheiden mic collectie en heb de drums bijvoorbeeld met 3 mics gedaan. 1 overhead. 1 snare, 1 kick. Het mixen lag dus best voor de hand, een beetje roeien met de riemen die je hebt. Zang mixen vind ik het moeilijkst en vooral heel frustrerend. Heb ik een goede take, klinkt het voor geen meter en moet ik eindeloos kneden tot het lekker in de mix zit. Als je hier tips voor hebt graag!

    mijn aanpak is meestal als volgt:
    Highpass rond de 120hz (mijn stem heeft echt veel body, soms ga ik verder.)
    Ik knip iets mid waar het neuzig klinkt.
    Dan compressie.
    Na de compressie boost ik iets hoog waar de articulatie en de air zit. Meestal met een shelf en niet een band.
    reverb en galm in parallel na smaak.
    Distortion in parallel (voor hele korte stukjes in dit nummer).

    Ook niet verkeerd om te melden, ik gebruik alleen maar gratis plugins.

    Amikdla is idd fonetisch. Het is een verbastering van Amygdala.

    Voor meer: https://soundcloud.com/amikdla/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik vind juist de mix lekker; zeker de instrumenten ten opzichte van elkaar. Basgitaar lekker vol aanwezig. In de hardere stukken zou de kickdrum wat meer ruimte mogen krijgen. Die laat het geheel nu een beetje pompen.
    De zang is hier niet helemaal mijn ding. In de hardere stukken al fijner trouwens. Lekkere prog hoor .

    Loeters,

    Merijn

    Edit: Heb 'Tribe' nog een keer geluisterd. Die bevalt me net wat beter. Daar vind ik het zanggeluid ook wat geschikter voor. Beetje oosterse trekjes.
    Laatst gewijzigd door Cageman; 11 mei 2015 om 22:02

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Standaard

    Super dank Cageman!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Lekker nummer. Goeie sound ondanks de minimalistische opname methode ( echt maar 3 microfoons bij de drums? ). De zang mag inderdaad meer prominent in de mix. Klinkt ook redelijk droog. Ik kan hier goed naar luisteren.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Lekker nummer. Goeie sound ondanks de minimalistische opname methode ( echt maar 3 microfoons bij de drums? ). De zang mag inderdaad meer prominent in de mix. Klinkt ook redelijk droog. Ik kan hier goed naar luisteren.
    Ik hou niet zo van de vocals hard in de mix, misschien is het onzekerheid, maar ook smaak. Ik ben nog al Tool fan. Ik vind dat zij het goed begrijpen =D

    Iedereen is heel veel mic's gewend bij drums, maar door omstandigheden doe ik de less is more aanpak. In theorie maakt elke mic die je toevoegt je mix ietsje meer uit fase dus klinkt het geluid minder vol. Als inspiratie heb ik deze set up gebruikt:
    https://youtu.be/4OwkpgrZZJ8?t=34m37s(filmpje start bij de drum mic's) Alleen dan met een minder mooie ruimte en el 'cheapo mic's.
    Als je heel goed luistert hoor je dat sommige accent bekkens in het stereobeeld geplaatst zijn. Deze zijn overgedubbed, met mijn ééne mic heb ik geen stereo.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Geen verstand van video dus prima clipje hoor, jammer idd dat ie niet helemaal in sync is (dat moet toch niet zo moeilijk zijn?). Totaal niet mjjn muziek, maar prima mix zo voor t aantal mics enzo. Knap gedaan.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    Bedankt! De video is een shoot van onze live takes. Veel met go pro. De audio die je hoort is een soort van best-off van al die takes. Het grote video-edit-debakel was dat veel shots leuk waren, maar we net andere takes gebruikt hebben in de audio. Zorgen dat alles dan nog precies sync loopt was een hel. Daar is wel een stuk of 40 uur in gaan zitten. Wat er verder onprofessioneel uit ziet is waarschijnlijk dat de go-pro shots een minder heftig contrast hebben? Die zou je idd nog kunnen editen. Wij vonden het wel klaar zo. Het clipje op zich was echt geen misselijke klus.
    Iedereen is tegenwoordig zo gewend aan die instagram achtige contrast settings.

    Ik heb het hele opname proces voor mijn rekening genomen, en ben de zanger. (vroeger gitarist, zo ben ik hier terecht gekomen.) Ik heb voor dit nummer gekozen omdat de zangpartij vrij 'voorzichtig' is. Deze durfde ik live op te nemen. (er zit echt veel meer planning in zo'n clipje dan je wilt geloven). Anyway, ik heb een bescheiden mic collectie en heb de drums bijvoorbeeld met 3 mics gedaan. 1 overhead. 1 snare, 1 kick. Het mixen lag dus best voor de hand, een beetje roeien met de riemen die je hebt. Zang mixen vind ik het moeilijkst en vooral heel frustrerend. Heb ik een goede take, klinkt het voor geen meter en moet ik eindeloos kneden tot het lekker in de mix zit. Als je hier tips voor hebt graag!

    mijn aanpak is meestal als volgt:
    Highpass rond de 120hz (mijn stem heeft echt veel body, soms ga ik verder.)
    Ik knip iets mid waar het neuzig klinkt.
    Dan compressie.
    Na de compressie boost ik iets hoog waar de articulatie en de air zit. Meestal met een shelf en niet een band.
    reverb en galm in parallel na smaak.
    Distortion in parallel (voor hele korte stukjes in dit nummer).

    Ook niet verkeerd om te melden, ik gebruik alleen maar gratis plugins.

    Amikdla is idd fonetisch. Het is een verbastering van Amygdala.

    Voor meer: https://soundcloud.com/amikdla/
    Ik ga de rest zeker even checken, hou hier van en er zijn niet veel die er mee wegkomen . Trouwens, mijn mix opmerking moet ik even in context zetten: ik ben nogal kritisch en reageer meestal niet eens. Dit is een prima mix, waar nog wat puntjes op de i gezet kunnen worden hehehe, klinkt ander he? De coupletten zitten goed in elkaar kwa geluidsbeeld, in de refreinen komt het niet 'los', het blijft een beetje dezelfde dynamiek. Ik gebruik meestal ook beperkte mics etc. daar hou je de sound direct mee vind ik, iets wat je hier heel duidleijk hoort, de drums vind ik zelfs erg lekker maar de kick moet wel wat harder .

    Wat betreft de zang: lastig te zeggen, maar ik vind het nogal dozig klinken eerlijk gezegd. Wat voor mic gebruik je?

    Ik doe zelf standaard eerst compressie. Dan EQ en galm en alle andere zaken. Vraag me af of andersom heel veel uitmaakt trouwens. Ik vind het uiteindelijk een beetje te monotoon/weinig dynamisch, als je uithaalt gebeurd er eigenlijk weinig anders dan als je je inhoud. Misschien teveel compressie en/of distortion? Ik zou iig meer met effecten spelen, klinkt het al snel grootser. De nivo's van de verschillende instrumenten tov de zang begrijp ik wel, maar ook hier zijn die te constant voor m'n gevoel.

    Ik ga de rest checken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top