Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: V.l.n.r.

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard V.l.n.r.

    Hallo ,

    Het is al veel te laat, maar ik kon niet anders dan deze af te maken. Hij is nog net wat experimenteler van opzet dan m'n andere stukken. Alles is akoestisch opgenomen en alle partijen zijn los van elkaar opgenomen (dus niet over elkaar heen). Door vervolgens de akoestische partijen te overladen met allerlei digitale bewerking, heb ik geprobeerd een soort clash tussen akoestisch en digitaal te creëren.
    Gebruikte instrumenten: xylofoon, bierfles, resonatorgitaar, fretless gitaar, cajon, didgeridoo, melodica, samples van van alles.

    https://soundcloud.com/cageman-2/vlnr


    Shoot!

  2. #2

    Standaard

    In het linker stuk zie ik beelden van "Winnetou" voor me en in het rechter stuk iets uit Frankrijk, stokbroodje, wijntje, jeu de boule waarna alles in eens stroomvertraging raakt waar ik niets meer van kan maken, best wel knap eigenlijk!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    In het linker stuk zie ik beelden van "Winnetou" voor me en in het rechter stuk iets uit Frankrijk, stokbroodje, wijntje, jeu de boule waarna alles in eens stroomvertraging raakt waar ik niets meer van kan maken, best wel knap eigenlijk!
    Indianenstijl had ik nog niet gehad! Of het knap is weet ik niet, haha. Ik zie het vooral als lekker knutselen. Het tapstuk was wel pittig; dat is maattechnisch vreemd. Bedankt .

  4. #4

    Standaard

    Leuk knutselstuk, inderdaad. Je hebt weer flink je best gedaan om 'van alles en nog wat' voor de microfoon/input line te halen.
    Het plezier dat jij hierin hebt is duidelijk te horen/merken

    Maar.... voor de luisteraar zou het wat korter kunnen, waar je de lange stukken dus wat inkort.
    Nou ja.... voor deze luisteraar dan, hè ?

    Begin doet mij aan een dronken cowboy op een vermoeid paard denken.
    En zo heeft iedereen zijn eigen gedachten bij dit knutselstuk.... En laat dat nu net jouw bedoeling zijn ?
    (ja toch ?)

    Oh ja, dat links en rechts geswitch is goed gelukt, leuk effect.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5

    Standaard

    tja.... ik ben een conventionele ouwe lul
    dus mening overall....saai

    maar in "part 2" van het geheel hoor ik die gitaar?, accordion? +ritme en denk Fok dat groeft en niet weing ook
    dus denk ik meteen (Coventioneel) chords tekst intro verse refrein bridge ect en je hebt een gouwe song in den hand

    maja dat ben ik

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Leuk knutselstuk, inderdaad. Je hebt weer flink je best gedaan om 'van alles en nog wat' voor de microfoon/input line te halen.
    Het plezier dat jij hierin hebt is duidelijk te horen/merken

    Maar.... voor de luisteraar zou het wat korter kunnen, waar je de lange stukken dus wat inkort.
    Nou ja.... voor deze luisteraar dan, hè ?

    Begin doet mij aan een dronken cowboy op een vermoeid paard denken.
    En zo heeft iedereen zijn eigen gedachten bij dit knutselstuk.... En laat dat nu net jouw bedoeling zijn ?
    (ja toch ?)

    Oh ja, dat links en rechts geswitch is goed gelukt, leuk effect.
    Bedankt! Leuk om de opgeroepte beelden te horen . Autopanners zijn mijn vrienden . De lengte is net hoe het zo'n beetje uitkomt. Hij leek me qua lengte juist net mooi genoeg om er een beetje in weg te vallen, maar dat hij iets repetitief is ligt niet aan jou xD. M'n volgende kleiwerkje wordt allicht weer wat korter.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    tja.... ik ben een conventionele ouwe lul
    dus mening overall....saai

    maar in "part 2" van het geheel hoor ik die gitaar?, accordion? +ritme en denk Fok dat groeft en niet weing ook
    dus denk ik meteen (Coventioneel) chords tekst intro verse refrein bridge ect en je hebt een gouwe song in den hand

    maja dat ben ik
    Gitaar, melodica (met wat bewerking) en cajon. Verder nodig ik je van harte uit om er een intro-verse-refrein-bridgenummer van te maken hoor. Ik ben benieuwd . Bedankt ook voor je eerlijke mening .

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Te gek!! Van Indonesië naar India, zo ervaar ik t dan. Kan er verder weinig over zeggen behalve dan dat ik t totaal niet saai vind. Er gebeurt superveel, heerlijk percussief, veel leuke details, goede mix. Top Kooiman productie weer!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Te gek!! Van Indonesië naar India, zo ervaar ik t dan. Kan er verder weinig over zeggen behalve dan dat ik t totaal niet saai vind. Er gebeurt superveel, heerlijk percussief, veel leuke details, goede mix. Top Kooiman productie weer!
    Thanks. Je hoort anklungs?
    Ik mag het bijna wereldmuziek noemen zo .

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Zeker niet saai. Er is van alles aan de gang. Erg knap in elkaar geknutseld! Misschien ken je dit nummer van Pink Floyd?: "Several species of small furry animals gathered together in a cave". Geschreven en geknutseld door Roger Waters. Staat op Ummagumma.
    Dit is ook een knap staaltje knippen en plakken én de fantasie de vrije loop laten gaan! Alleen toen was het nog letterlijk knippen en plakken Mocht je het niet kennen, echt even luisteren. Lijkt me echt iets voor jouw!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Zeker niet saai. Er is van alles aan de gang. Erg knap in elkaar geknutseld! Misschien ken je dit nummer van Pink Floyd?: "Several species of small furry animals gathered together in a cave". Geschreven en geknutseld door Roger Waters. Staat op Ummagumma.
    Dit is ook een knap staaltje knippen en plakken én de fantasie de vrije loop laten gaan! Alleen toen was het nog letterlijk knippen en plakken Mocht je het niet kennen, echt even luisteren. Lijkt me echt iets voor jouw!
    Kende ik niet. Had ook niet misstaan op The Piper at the Gates of Dawn, het album van Pink Floyd dat ik wel ken (ook op aanraden van iemand op GN een keer). Allemaal stem van Roger Waters. Ik blijf het een bijzondere band vinden, dat Pink Floyd. Ik moet er eens vaker naar luisteren. Bedankt ook voor de complimenten!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top