Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: EP booster?

  1. #11

    Standaard

    De EP booster is geen cleane boost! Hij kleurt fors wat zijn magie ook geeft. Vooral in het laag midden gebied zet hij er net wat extra's bij. Het extra hoog en laag is gewoon een extratje.

    Klinkt verder helaas niets als een 'echte' EP

    Ik werd blijer van de Microamp voor gewoon meer volume!
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Geen clean boost? Dan is er iets mis met die van mij want daar zit geen greintje vervorming in.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Al naar de interne dip-switches gekeken Pepe? http://main.xotic.us/media/wysiwyg/E...ter_manual.pdf

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Ja, dat doet niks met vervorming hoor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Ah excuus, dacht dat de +3 dB Gain daarvoor zorgte. Heb het pedaal zelf namelijk niet.

  6. #16

    Standaard

    Moet ik me effe anders formuleren; voor mij een is cleane boost een boost die niet gaint en niet kleurt. Dus een neutrale kopie van het geluid dat je erin stopt alleen dan harder.

    Ik vind zelf de kleuring van de EP wel leuk voor single coil instrumenten.
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Ik vind het een lastig ding. Met de dipswitches off vind ik hem het lekkerst, hij doet echt wat met je geluid, wat steviger en gelijk wat opener. Voor live gebruik is het te subtiel om een plek op het board te verdienen.
    Wat ik wel curieus vind, als ik hem op de PC gebruik laat ie een hele hoge zachte piep horen, andere boosters en pedalen doen dat niet. Ik vermoed dat het aan de voeding/charge pump ligt? De Klon en Soul Food hebben er geen last van. Misschien is het over als ie met 18 volt gevoed wordt?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik gebruik de TC Spark Boost 4knob-versie en die kleurt wel iets, maar niet te veel. Prima in te stellen met bass, treble, gain en volume. De driestanden-voicing toggle is handig, maar houdt er rekening mee dat je je level moet aanpassen. Van de neutrale middenstand naar de topstand (extra bas en hoog) geeft een flinke volumejump.
    Eens. Door de vele instelopties is Spark Booster echt een multi-inzetbaar boost-pedaal. Superding! Ik gebruik 'm in de effects loop voor meer volume bij solo's. Je kunt met een klein beetje tweaken je geluid stukken dikker maken, maar clean boosten is dus ook geen probleem.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat ik wel curieus vind, als ik hem op de PC gebruik laat ie een hele hoge zachte piep horen, andere boosters en pedalen doen dat niet. Ik vermoed dat het aan de voeding/charge pump ligt?
    Dat zou zomaar kunnen. Welk IC zit er in je charge pump? Simpele test is natuurlijk even voeden zonder charge pump, of met een "echte" 18v.


    Ik heb ook al een paar Xotix EP Boosters gebouwd; heerlijke solo-booster!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik gebruik hem als soloboost. Werkt heel fijn. "Blind" 2dehands gekocht en voldoet prima.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top