Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard Godin Les Paul achtige gitaren 2015

    Keek net even op de site van Godin en er vielen mij twee hele mooie Les Paul achtige gitaren op.
    Ben normaliter nooit zo van de vormen van Godin maar deze springen er wel uit!
    Misschien mooi alternatief voor de Gibson Les Paul studio maar dan zonder robot tuners, extra brede hals en dat soort onzin.
    Volledig made in Canada. En tussen de 1200 en 1500 euro.
    Mooie specs zoals de originele Duncan pickups, graphtech resomax brug, active boost, Cedar achterkant met maple top.





    Laatst gewijzigd door episua; 8 mei 2015 om 16:36
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een Godin Acousticaster gehad. Dat was een puik gitaartje. Dit ziet er goed uit. Ze concurreren in deze prijsklasse wel met de lager geprijsde gitaren van Gibson en PRS (S2).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nice! ben benieuwd hoe ze aanvoelen
    life sucks and then you die

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vind godin een "lastig" merk. Ter vergelijking: ik vind Ibanez echt de opel van de gitaren. Goedkoop tot redelijk stevig geprijsd, nooit echt slecht, iedereen heeft er weleens een gehad of op zijn minst op gespeeld, niet altijd even verfijnd maar werkt altijd (nou ja....), en je ziet van een afstand dat het een ibanez is.
    Godin zou ik het liefst met Nissan vergelijken. Helemaal niks mis mee, goeie gitaren, maar het pakt me niet, heeft geen eigen smoel, en per periode zien de modellen er totaal anders uit waardoor er geen lijn van oud tot nieuw in zit.
    Maar ja.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 8 mei 2015 om 19:00

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    @D3nnis Je hebt gelijk als het gaat om uniforme branding. Toch vind ik ze kwalitatief vaak bovengemiddeld goed in elkaar steken. De halzen en het fretwerk zijn doorgaans ook prima. Deze lijn is wat duurder dan we van Godin gewend zijn, maar als ik de specs zie van de Cappucino-kleurige LP-ripoff (P-Rails), dan kunnen het best eens hele goede gitaren zijn voor een nette prijs. Ik ben wel benieuwd hoe zo'n massieve ceder body klinkt. Je hebt trouwens snel butsen in ceder.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Je hebt trouwens snel butsen in ceder.
    Mooi, geen roadworn of relic versie nodig, gaat vanzelf...



    Trouwens, te gekke uitvoering met die Seymour Duncan P rails. Veelzijdig.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Persoonlijk vind ik juist zo fijn dat beide elementen een aparte volume- en toonpot hebben op een LP. Maar goed, ongetwijfeld genoeg gitaristen die het daar juist niet mee eens zijn. Dat knopje van die boost en die schakelaars voor de P rails zitten wel krap op elkaar trouwens. Zou ik voor live gebruik niet zo prettig vinden. Maar goed, ik was dan al eerder afgekickt van live push/pulls en mini switches gebruiken
    Maar mooi bakken hoor, zal zéker niet verkeerd zijn!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    @D3nnis Je hebt gelijk als het gaat om uniforme branding. Toch vind ik ze kwalitatief vaak bovengemiddeld goed in elkaar steken. De halzen en het fretwerk zijn doorgaans ook prima.
    Daar ben ik het ook zeker wel mee eens hoor! En meestal is de prijs van Godin op zijn minst concurrerend te noemen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ze zijn een beetje neutraal, soms wil je een gitaar die er gewoon boven uit steekt en waarvan de ene helft er nog niet dood mee gezien wil worden en de ander helemaal verliefd is; dat heb je dus niet met godin, gewoon goede gitaren, verder niets schokkends. ik heb er nog 2 in de verzameling die echt prachtig klinken en waarvan er 1 prachtig hout heeft maar de nek voelt bij godin te 'middle of the road'. daarom ben ik wel benieuwd hoe deze aanvoelen
    life sucks and then you die

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik weet even niet meer welke, maar één van de modellen had bij de specs vermeld staan dat de toets van richlite was. Op TGP had je net de hele rel gehad over Gibson toen die dat gebruikten en in het topic over deze nieuwe Godins roemde iedereen (voorspelbaar) het goede hout en de bouwkwaliteit van Godin. Daar moest ik toch wel even om gniffelen en uiteraard werd op mijn puntige opmerking hierover niet gereageerd
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top