Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Eigen compositie, The Boy

    Beetje lopen rommelen met wat simpele akkoorden, heb alleen gitaar gebruikt voor het refrein (Drop D) en een solo (Die volgens een vriend wat weg heeft van een Slash gitaar solo, maar dat hoor ik er zelf niet in terug)

    Timing is bij het 2e refrein niet helemaal top, vond het niet super erg storen overigens, maar je hoort het wel een beetje.

    Hoop dat jullie er wat van vinden (Gaat puur om de solo! Vanaf ehh... 2:10 ongeveer)

    http://picosong.com/XrjS/
    Laatst gewijzigd door Braddie; 8 mei 2015 om 12:42

  2. #2

    Standaard

    Het klinkt helemaal nergens naar maar dat komt omdat ik geen linkje zie, of heb ik nou te veel gedronken?...
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 8 mei 2015 om 09:34

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Het klinkt helemaal nergens naar maar dat komt omdat ik geen linkje zie, of heb ik nou te veel gedronken?...

    http://picosong.com/XrjS/
    Foutje, het was laat..

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    http://picosong.com/XrjS/
    Foutje, het was laat..
    Maakt niet uit . Ik vind het wel goed klinken en je solo ook, mooie sound !
    En je stem lijkt verdomd veel op die van Jim Morrison van de Doors.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Maakt niet uit . Ik vind het wel goed klinken en je solo ook, mooie sound !
    En je stem lijkt verdomd veel op die van Jim Morrison van de Doors.


    Thanks! Mijn stem lijkt op die van Jim Morrison? Heb wel eens gehoord dat ik af en toe kan klinken als Bono in m`n hoge register maar Jim Morrison? Groter compliment is er haast niet voor een amateur zangertje.

    En bedankt m.b.t de solo! Wilde eens wat anders proberen dan het shredden wat ik altijd maar doe..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Goeie solo, mooie sound ook. Je stem heeft veel potentieel. Iets meer controle in de hoge registers. Jij hebt enorme grote stappen gemaakt sinds je begon met posten

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Goeie solo, mooie sound ook. Je stem heeft veel potentieel. Iets meer controle in de hoge registers. Jij hebt enorme grote stappen gemaakt sinds je begon met posten
    Top om te horen dit!
    Hoge register is meestal qua controle wel aardig, beter dan dit in ieder geval, maar mijn stem was vrij moe en had om eerlijk te zijn eigenlijk wel genoegen genomen met deze take..

    Wat precies vind je "goed" aan de solo?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Wat precies vind je "goed" aan de solo?
    Eigenlijk zo'n beetje alles: de sound, de vibrato's, de bends, de nootkeuzes. Je legt er behoorlijk wat gevoel in. Heel af en toe wil je nog wel eens uit de bocht vliegen maar dat is niet eens storend.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Hoop dat jullie er wat van vinden (Gaat puur om de solo! Vanaf ehh... 2:10 ongeveer)
    Je stem imponeerde mij eigelijk meer dan de solo. Begrijp me niet verkeerd hoor, de solo klinkt verder prima maar ik zou met zo'n stem heel snel wat zangles nemen en daar hard aan werken samen met je gitaarspel. Lekker eigen nummers componeren en schrijven en daarmee een eigen band starten. Als je niet te snel in clichés verzand heeft dit zeker potentie...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Je stem imponeerde mij eigelijk meer dan de solo. Begrijp me niet verkeerd hoor, de solo klinkt verder prima maar ik zou met zo'n stem heel snel wat zangles nemen en daar hard aan werken samen met je gitaarspel. Lekker eigen nummers componeren en schrijven en daarmee een eigen band starten. Als je niet te snel in clichés verzand heeft dit zeker potentie...
    Hoe moet ik dit opvatten? "Met zo`n stem heel snel wat zangles nemen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top