Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SNiXMusic Bekijk bericht
    ...Ik heb de ene preamp batterij draden op de printplaat van de andere preamp batterij soldeerpuntjes gesoldeerd. Daar waar vanuit de draadjes naar de batterij gaan. In de veronderstelling dat beide preamps batterij draadjes sowieso contact maken en dus niet uitmaakt waar...
    Klopt. Misschien maakt een ander plaatje dat ik al in je andere topic postte meer duidelijk:



    Je sluit dus 2 preamps aan op de batterij (alleen red wire was genoeg geweest) en leidt beide uitgangen (passief gemengd met 2 10kΩ weerstandjes) samen naar de tip van de stereojack. Aangezien de min-aansluitingen voor de batterij en de ground in de preamps hetzelfde zijn, had je de 2 batterijminnen van de preamps onderling niet hoeven verbinden want dat gebeurt al via de signaalafscherming bij de jack. Door de verbinding zowel bij de preamps te maken als bij de output creëer je zelfs een groundloop, maar kennelijk heb je daar geen last van. Dat is ook niet de oorzaak van je probleem, want als je geen plug insteekt kan er hoe dan ook geen batterijstroom lopen.
    Laatst gewijzigd door Plant; 25 mei 2015 om 13:22
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #22

    Standaard

    Dus ik kan de batterij-min van de ene preamp gewoon doorknippen eigenlijk? Mijn vermoeden is dat bij de output er iets meer onderling contact was als wenselijk. Dat heb ik opgelost. Hoop dat dat de oplossing gaat blijken te zijn...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top