Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Eén van mijn favoriete Gilmour solo's. Je speelt hem niet helemaal letterlijk na, op zich niet erg, maar in het begin houd je je wel aan het origineel. En dan net op een paar sleutelmomenten net niet. De grote bends, die timing... en als de bend terugkomt, maak je hem niet af. Gilmour gaat daar nog even door voor een volledige kwart bend. Fair enough, op een strat net wat lastiger dan op een Les Paul , maar het kan prima. (studio-opname is volgens Gilmour een Les Paul, rechtstreeks in de mengtafel, met later een toegevoegde gere-ampte kopie van dat spoor) Op andere stukken kun je best wat varieren in die solo, veel is toch redelijk standaard pentatonisch geneuzel. Maar die bends zijn echte landmarks. Als je die niet doet kun je voor mij beter de originele solo helemaal negeren. En dan ben ik helemaal niet van het letterlijk kopiëren van solo's... Bij dat G akkoord wisselt de slag trouwens, een liggend G akkoord voor één gitaar, en zestienden op een D-vorm op de 7e positie voor de tweede.

    @L0-lands Hoe kom je nu bij een Pink Floyd tribute band zonder toetsen? Alsof je een AC/DC coverband zonder gitaar opzet!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    @L0-lands Hoe kom je nu bij een Pink Floyd tribute band zonder toetsen? Alsof je een AC/DC coverband zonder gitaar opzet!
    De zanger nam soms enkele essentiele toetspartijen voor zijn rekening en verder speelde ik bepaalde toetspartijen, omgezet naar gitaar, gebruikmakend van een guitar-synth. Dus een echte toetsenist hadden we niet maar dat loste we verder prima op hoor :-)

  3. #13

    Standaard

    gezien de ambiance/sfeer/ ect kan ik hier geen zinnige opinie over formuleren

    normaal vind ik dat bands onder welke omstandigheden dan ook zich de ballen/tieten/eierstokken van het lijf behoren te spelen maar hier duidelijk sprake van overmacht

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Fijne sound. Phasers en vibes zijn altijd fijn.

    Ik ken de originele solo niet, maar ik vind dat je in ieder geval wat lekkere bluesy hooks voorbij laat komen. Je soleert lekker vol, veel akkoordjes tussendoor en break-achtige accenten. Meui.

    Loeters,

    Merijn

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Bedankt Merijn, mooie complimenten, maar je kent het origineel niet? Lijkt mij haast onmogelijk
    En phasers en vibes kwamen hier niet aan te pas....
    Laatst gewijzigd door pasqual; 4 mei 2015 om 23:27

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Wow, bizar. Nou ja, het klinkt in ieder geval lekker swirly. Zal de Gilmourvibe wel zijn xD.

    Natuurlijk ken ik het origineel, haha. Dat nummer niet kennen zal inderdaad haast onmogelijk zijn. Van het verloop van de solo heb ik echter geen idee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top