Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Als de hals verder de body in moet en hij past goed is het op zich geen bezwaar. Snaren trekken hem wel richting brug, maar de mooiste optie is het zeker niet. Zou het zelf nooit zo doen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ondanks dat ik zelf de gaten in de body ook liever niet groter zou willen maken vraag ik me toch af of dit wel een slecht advies is. Op het moment dat een neckpocket goed past kun je verder al niet veel meer doen.
    Als het dan inderdaad om een heel kleine afwijking gaat, is het opboren,proppen en opnieuw schroeven van de hals veel rigoureuzer dan de gaten in de body 0,5 of 1mm groter maken.
    In de openingspost wordt gesproken over enkele millimeters ruimte die er achter in de pocket tussen hals en body zitten.
    Het lijkt mij dan ook een slecht plan om de gaten in de body een paar millimeter op te boren.
    Gewoon doen wat barno zegt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Doen wat barno zegt is het goede advies. Gelukkig zegt barno ook dat de mensuur bepaalt waar de hals moet komen, en niet de gaten in de hals. En daarmee dus ook niet welke vorm de pocket in de body per ongeluk heeft.

    Edit: ik zie net pas dat de hals vergeleken is met eentje die zeker goed is, had ik ff gemist.
    Doen wat barno zegt dus

  4. #14

    Standaard

    Ok Ik ga de gaten dus opvullen.


    Maar eerst opboren dus voor de hardhouten pluggen (waar kan ik deze vandaan halen trouwens?)

    En tot hoeveel mm vergroot ik het gat het best?En dan de pluggen erin met een beetje gewone houtlijm?

    Alvast bedankt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top