Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Beste manier om gaten hals te dichten.

    Heb hier een mooie allparts nek liggen alleen de gaten van de hals komen niet mooi overeen met de body.

    Als ik hem erop schroef heb ik nog een paar mm achter in de pocket tussen hals en body.

    Dus lijkt het mij dat ik nieuwe gaten moet boren om de hals correct passend te maken.

    Alleen nu de vraag: Hoe dicht ik de oude gaten op een goede, stevige manier(want de nieuwe gaten zullen de oude voor een deel gaan overlappen)

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    gaten best vullen met hardhout pluggen erin lijmen. wel opletten: de plaats van die gaten zegt niks over juiste locatie van hals, zeker niet als je met een andere body werkt. dat meet je adhv de mensuur. en dat komt nogal nauw. (positie brug tov fret12/ en de nut)

  3. #3

    Standaard

    Ok bedankt zal daar eens naar kijken.


    Maar de body (tele) heeft precies de Fender maten (en een echte Fender hals paste ook precies.)

    Ik dacht dat Allparts ook de Fender maten hanteerde.

    Dus zou je denken dat deze ook mooi zou passen,wat hij ook doet.

    Alleen als ik hem dus vastschroef ontstaat er een gat van een paar mm tussen de achterkant van de hiel en de body.

    Vandaar dat ik dacht dat het de gaten waren (zijn door een vorige eigenaar gemaakt)

    Dat lijkt me in dit geval toch het meest voor de hand liggende?

    En anders moet ik inderdaad eens gaan meten

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Weet je zeker dat je niet een 21 frets hals hebt met een pocket bedoeld voor een 22 frets hals (zonder overhang)?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5

    Standaard

    Ja 100% zeker,heb er ook al een 21 frets Fender hals opgehad die perfect paste.

  6. #6

    Standaard

    Heb de 2 halzen net even naast elkaar gehad (had ik even eerder moeten checken

    Maar de gaten wijken inderdaad af bij de allparts hals ze zitten iets lager dan bij de Fender waardoor ik dit probleem heb denk ik, dus dat wordt vullen en opnieuw ben ik bang

  7. #7

    Standaard

    Als de afwijking klein is zou ik de gaten in de body wat groter maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Wat barno zegt, vullen met hardhout en opnieuw boren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Als de afwijking klein is zou ik de gaten in de body wat groter maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Sorry , dit vind ik echt een slecht advies. De gaten moeten bij voorkeur precies de omvang van de schroef hebben, wellicht een speling van 0,5 mm zodat je de hals nog net even beter kan positioneren. Maar een speling van een paar mm in de body? Dan heb je dus een hals die wellicht continu zich gaat verplaatsen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ondanks dat ik zelf de gaten in de body ook liever niet groter zou willen maken vraag ik me toch af of dit wel een slecht advies is. Op het moment dat een neckpocket goed past kun je verder al niet veel meer doen.
    Als het dan inderdaad om een heel kleine afwijking gaat, is het opboren,proppen en opnieuw schroeven van de hals veel rigoureuzer dan de gaten in de body 0,5 of 1mm groter maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top