Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard (Waarde)bepaling Framus Nashville Super Deluxe 1975

    Hallo mede-gitaarliefhebbers,

    Ik heb een Framus Nashville (waarschijnlijk Super Deluxe) uit 1975 thuis liggen. Hij is van mijn opa geweest, die heeft hem in 1975 of 1976 gekocht maar er vervolgens vrijwel nooit meer op gespeeld. Nu heb ik besloten om hem te verkopen omdat ik er zelf ook nauwelijks op speel.

    Nu vraag ik mij af: Wat is deze gitaar nog waard? Ik heb het internet al afgespeurd maar het enige dat ik te weten kom is dat de gitaar nogal zeldzaam is. Over bedragen wordt niet of nauwelijks gesproken, het enige dat ik weet is dat de standard uitvoering ooit op ebay voor €600 te koop stond en dat een gerestaureerde deluxe uitvoering voor 650 werd aangeboden. Verder las ik op een Amerikaans forum dat iemand een bod van 1400 had ontvangen voor zijn super deluxe uitvoering.

    Ik heb hem nu op marktplaats gezet voor €2000, maar dat is een wilde en wellicht overmoedige gok.
    Op de site van Framus staat wat leuke informatie over de 3 verschillende uitvoeringen (standard, deluxe, super deluxe), maar echt veel wijzer wordt ik daar ook niet van. Op basis van de plaatjes en informatie op de Framus website (http://www.framus-vintage.de/modules...tID=4986&cl=EN) ben ik er van uit gegaan dat die van mij een super deluxe uitvoering is, maar ik weet het niet zeker.

    Zie hier de link naar de marktplaatsadvertentie en foto's van de gitaar: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...luxe-1975.html

    Kan iemand mij vertellen:
    1) Of dit daadwerkelijk de Super de Luxe uitvoering is?

    2) hoeveel deze gitaar ongeveer waard is?


    Ik hoor het graag!


    Vriendelijke groet,
    Pieter

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Niet weg doen, Pete !! Wat hij ook waard is, de emotionele waarde / verbindende waarde is altijd groter. Als je hem nu verkoopt, krijg je later spijt. Ik wou dat ik een opa had die me een gitaar had nagelaten.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Niet weg doen, tenzij je de cash goed kan gebruiken.
    Wat hij waard is weet ik niet, zet de advertentie op bieden en kijk wat er aan biedingen binnen komt. Ik denk dat als je er 800 voor krijgt je blij mag zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat Hotpepper zegt + 10000.

    Bovendien : Framus maakte zeer goed spul. En nog steeds.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Niet weg doen, Pete !! Wat hij ook waard is, de emotionele waarde / verbindende waarde is altijd groter. Als je hem nu verkoopt, krijg je later spijt. Ik wou dat ik een opa had die me een gitaar had nagelaten.
    +1. Ik heb geen gitaar van mijn opa, maar kan zelfs mijn eerste, van mijn zuurverdiende centen gekochte gitaar niet wegdoen, hoewel het in feite brandhout is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    is in ieder geval minstens een deluxe, heeft binding rond de body, en 2000,- is veel te hoog, op ebay staat een vergelijkbare framus onder sofort kaufen voor 989,- (ook uit 1975).
    en als mijn opa mij een gitaar had nagelaten dan ging die nooit never weg! (hangt wel van welke opa af, de één was een schat, de ander een misbaksel en een tiran)

  7. #7

    Standaard

    Bedankt allemaal voor jullie reacties!

    Ik snap goed wat jullie bedoelen met de emotionele waarde maar ik heb ook nog een prachtige Martin akoestische gitaar en een aantal mondharmonica's van mijn opa, die ga ik zeker niet weg doen. Ik bevind mij zo te zien in een luxepositie!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik zou ermee in Duitsland adverteren , daar is de markt voor dit soort gitaren veel beter. Op MP zie je ze ook wel eens ,maar verder dan €500 komen ze niet (wel de standaard versie).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Assen
    Berichten
    109

    Standaard

    EU 2000 is veel te veel, ik zag hem op MP. Dat is wat een nieuwe (Warwick) Framus Pathera of Diablo kost, maar die zitten in het high-end segment, dat is een compleet andere gitaar. Ik heb ook een Nashville Deluxe uit '74, met binding, de Standard heeft geen binding. Super de Luxe slaat op de burst-afwerking van het bovenblad, nog iets luxer dan alleen binding. Er is geen zeldzame Framus Nashville, zoals een 59 Les Paul of een 52 Telecaster, er zijn hoogstens gavere en minder gave exemplaren. Ze zijn tot 1974 gemaakt, toen ging Framus failliet, dus ee uit 1975 dat kan niet. Wel gekocht in '75. Het is wel een unieke gitaar: Peter Green heeft er een, de pickups zijn door Bill Lawrence ontwikkeld en de hele gitaar setup door Chet Atkins. Maar de waarde ligt inderdaad rond de 500/600 EU (voor een onbeschadigd exemplaar)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top