Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard Identificatie Gibson humbucker





    Deze Gibson hummie heb ik al een aantal jaren, geen idee meer wanneer, van wie of waarom ik hem destijds tweedehands gekocht heb. Na een aantal jaren in een Fender heb ik hem onlangs in één van mijn Indie IPR's (PRS-kloon)gezet als brugelement. En daarin klinkt ie geweldig, veel minder modder in het laag dan de JB die er eerst in zat. Dus wil ik graag in mijn andere IPR ook de JB vervangen door dit type element. Helaas heb ik geen idee wat voor pup het precies is. Het staat er ook niet op, ik heb toch maar even twee foto's bijgevoegd. Ik geloof dat er bij aankoop een kapje op zat maar die sloop ik er altijd gelijk af.

    Goed, wat weet ik wel:
    - hij meet tegen de 8 kOhm
    - twee-aderige aansluitkabel met gevlochten metalen mantel
    - oorspronkelijk met kapje
    - qua geluid: van goed clean tot metal, schoont mooi op met volumepot

    Iemand een idee hoe ik erachter kom welk type element dit precies is?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #2

    Standaard

    De base plate ziet er op zich wel correct uit voor een (latere) Gibson, maar staat er niks in gegraveerd? Er staat eigenlijk altijd wel 'Gibson USA' logo op deze base plates. Maw: is het wel een Gibson?
    Maar als het idd een Gibson is is de kans denk ik groot dat het een 490r/t is (al zijn die dacht ik meestal splitable)
    Verder zou een 57 Classic kunnen en de burstbuckers zitten ook in die range qua DC Resistance.

    De rest zoals 498/500 etc zitten daar ver boven.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Er staat wel Gibson op hoor, mijn foto is gewoon niet zo denderend (zeg maar slecht). 490T was ook waar ik in principe op uit kwam maar ben absoluut geen kenner op Gibson-terrein.

    57 Classic lijkt mij niet, die is nogal helder/brittle in het hoog, toch?

    Burstbucker, tja. Zou ook kunnen. Ik dacht alleen dat ie me dan ook wel als zodanig verkocht zou zijn, omdat die meestal net iets duurder zijn tweedehands (van wat ik voorbij zie komen). Van de andere kant, heb laatst ook nog een Dimarzio gekocht die niet bleek te zijn wat de verkoper dacht dat het was dus je weet het niet he..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top