Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Telecaster brom....

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard Telecaster brom....

    Ik ben bezig met het vervangen van de pickups van een telecaster. Klusje wat ik vaker heb gedaan.
    Bij deze telecaster zijn er twee humbuckers ingezet. Een tonezone in de brug en een de deusenberg grand vintage in de nek.
    Cts 500k pots, orange drop cap, gsp 3 standen schakelaar en switchcraft input.

    Na alles gesoldeerd te hebben heeft de gitaar een enorme brom. Als ik het volume dicht draai is de brom weg.
    Als ik de brug, stekker van snoer, of ijzeren plaat met de pots aanraak is de brom weg.
    Ik heb alles nagemeten en alles is geaard, tenminste er is geen weerstand tussen de brug en montage plaat en output enz..

    Ik heb de schakeling teruggebracht naar 1 humbucker, volume, output en het probleem blijft. Ik wordt er een beetje gek van.

    Als ik een andere gitaar aansluit op de versterker heb ik geen brom dus daar is het probleem niet.

    Iemand een idee?

    Hieronder het schema wat ik heb gebruikt.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Weet je zeker dat je output jack goed aangesloten is?
    Wordt nog wel eens verkeerd om aangesloten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    Ja, dat weet ik zeker.

    Ik heb het element direct op de output gesoldeerd samen met de aarde naar de brug...nog steeds hetzelfde

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    bij een normale telepup in de brug moet de brug niet geaard worden, dat gebeurt al via de schroeven in de backplate. mss heeft het daar iets mee te maken?
    en anders: weet je echt zeker dat je output niet per ongeluk toch omgekeerd hebt gesoldeerd. gebeurt mij nog regelmatig, na ontelbare keren...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nusti Bekijk bericht
    Ja, dat weet ik zeker.

    Ik heb het element direct op de output gesoldeerd samen met de aarde naar de brug...nog steeds hetzelfde
    Soms is het zoiets lulligs als een defecte kabel gebruik je dezelfde kabel naar de versterker op beide gitaren?

    Als je een multimeter hebt liggen alles eens nalopen op kortsluiting. Ik heb ook wel eens met mijn kop tegen de muur staan beuken omdat het niet wilde werken en toen bleek er ergens 1 miniscuul koperdraadje ergens tegenaan te komen.

    Ow, en de kleurcodes van Seymour wijken af van b.v. DiMarzio dus heb je de juiste kleuren aders van je humbucker te pakken?

    Kijk hier eens, staat een overzichtje met de kleuren v.d. aders.
    http://diy-fever.com/misc/guitar-wir...omment-page-1/
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 25 april 2015 om 23:39

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard Telecaster brom....

    Ik had van te voren de versterker en gitaarkabel al uitgesloten. Op mijn andere gitaren geen brom op de tele wel.
    Ik heb er twee humbuckers ingezet, de tonezone in de brug heeft geen metalen grondplaat dus de brug moet apart ge-aard worden.

    Alles nagelopen en alles is aangesloten zoals het hoort. De verschillende kleurcodes ben ik mee bekent en waren ook goed aangesloten. Alles doorgemeten en nergens sluiting.
    Ik heb gisterenavond alles losgemaakt en de hele bekabeling vernieuwd. Aardedraad naar de brug ook vervangen.
    Gisteren niet meer kunnen testen....vanochtend aangesloten.....brom weg....
    Naar mijn bandmedegitarist/vriend gereden waar de gitaar voor is en daar op zijn versterker aangesloten....muisstil. Hij tevreden, ik tevreden.
    Maar ik snap er geen fuck van...ik ga er maar van uit dat bij 1 van de draden de isolatiemantel slecht was, maar iig geval bedankt voor de ideeen en het meedenken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top