Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: nylon vs steelsting

  1. #1

    Standaard nylon vs steelsting

    Ik heb veel topics gelezen over dit onderwerp. Wat mij opval dat veel mensen reageren met dingen als...bij country of rock moet je stalen snaren gebruiken en bij klassiek nylon bla bla....
    Ik denk dat dat komt omdat we gewend zijn dat in rock steelstrings worden gebruikt en in klassiek juist nylon.
    Volgens mij is de steelstring uitgevonden om een hardere klank te krijgen in de periode dat er nog geen versterking mogelijk was.
    Ik houd van beide, al hoewel ik de nylon prefereer...Toen ik 30 jaar geleden gitaar begon te spelen vond ik de nylon lastig ( brede hals etc. ) en was een steelstring en zelfs een electrische gitaar een verademing. Nu houd ik juist van die bredere hals en de klank.
    Heel veel singer/songwriters en duo's ed. spelen steelstring, daarom is het een verademing als ik dan voor de nylon string kies.
    Ik heb nu een electro akoestische nylon string, hij is licht en een kleinere body dan mijn western. Doet ook minder pijn aan mijn vingers, zeker als je langere tijd akkoorden moet spelen op het podium.
    Ik denk dat het voor een ieder een persoonlijke keuze is en het niet uitmaakt of je rock,country,klassiek of whatever speelt.
    Wat prefereren jullie en waarom?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dat ligt dus maar helemaal aan de stijl die ik speel.. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar steelstring, zijn sommige nummers gewoon mooier op een klassieke gitaar.. Pijn in je vingers is voor mietjes, gewoon meer oefenen. Ik heb heul heul lang uitsluitend nylon gespeeld, maar speel nu ook op een .012-.056 setje (light top, medium bottom). Zeg maar staalkabels.. Ik moet er dan wel bijzeggen dat ik vnl fingerstyle speel en dus minder last heb van pijn in de vingers...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    ...bij country of rock moet je stalen snaren gebruiken en bij klassiek nylon bla bla....
    Country moet op stalen snaren?

    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    huh ????
    cuntry moet je toch op zo'n ding spelen



    zonder kom je nashhhi ville niet binnen

    voor de rest
    wellus nietus oh welles niets oooh

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top