Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 116
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Mij lijkt het ook wel veel geld voor een "oud" apparaat met dus een groeiende kans op defecten. Heb zelf destijds een zoom g 2.1 Nu nieuw gekocht. De vroegere eftp site maakte een rangschikking van de "geschikte" apparaten en in mijn herinnering stond de 508 daar toch eerder achteraan in de rangschikking (werden de eftp patches voor dit model niet gratis aangeboden?). Natuurlijk smaken kunnen verschillen en Riny en ik dacht nog een ander forumlid waren wel zeer tevreden met de 508 dus wie ben ik om dat tegen te spreken...

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram46 Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vind mijn EFTP Shadows soundje beter klinken. Nu ken ik die losse pedalen niet maar wat als je drie nummers van Hank achter elkaar wilt spelen? Moet je dan op je knieën om die pedalen opnieuw in te stellen of zit daar ook een geheugen in voor verschillende instellingen / nummers. En wat zijn de totale kosten van dat setje op de video? Ik schat dat het meer zal zijn dan de kosten van zo'n Zoom. Leuke bijkomstigheid van de Zoom is dat deze bak geheel dmv de PC plus G7ED Librarian te bedienen is. Dus switchen tussen effecten hoeft niet met pedalen maar kan met een muisklik.
    Die link op youtube is een idee hoe je met 2 delay pedalen een reverb effect krijgt dus tis geen Shadows imitatie. Dus met de juiste instelling kom je aardig in de buurt van Wonderful Land. Als je een DL4 hebt en instelt op de multi-head, beetje plate galm erachter dan kom je ook aardig in de buurt van Apache.

    In de video gebruiken ze een Strymon maar met een Ibanez Echomachine voor een paar tientjes en een DD-3 kom je er ook

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Ben ik erg debiel als met mijn Mustang, over een AC4 met Memory Man Deluxe & Holy grail van mezelf vind, dat ik redelijk into Shadows sferen ben..? In mijn beleving voor een groot deel een kwestie van heel gedecideerd & distinct spelen, string attention, en voor een mindere helft, echo, galm & vibrato..?

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Hier een vb. met 2 delay pedalen :

    https://youtu.be/KJKvI4kP0bQ

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Maar waarom moeilijk doen nu er de Catalinbread is zoals de topicstarter al zei?

    Iets anders is, die oude tape echo's laten je gitaar warmer en bigger klinken. Ik heb een handvol stomp delays maar in mijn oren missen ze die kwaliteit toch wel.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 25 april 2015 om 22:42
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Hier nog een video van the man himself:


  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Hier nog een video van the man himself:

    Yep dit is dus wat ik bedoel zo bijzonder is het niet zolang je de rhythm van de delay op de juiste manier instelt... en daar heb je je Shadow sound Gisteren nog ff getest met 2 delays in serie en zo ingesteld als in de video en there it is!
    Die EFTP preset is precies zo opgebouwd alleen makkelijker te bedienen.

  8. #58

    Standaard

    Beste mensen, allen nogmaals hartelijk dank voor de vele tips.
    Ik ga komende week eens een keer op mijn gemak eerst de Boss RE-20 proberen. Op de een of andere manier ben ik toch ook erg benieuwd naar dat ding.
    Daarna ga ik 2 DD-3's proberen.
    De DD-3 vind ik op YouTube ook vaak het strakst uit de bus komen voor slapback delay trouwens. En ook lekker voor van die modder vette Dimebag squeels.

    En eventueel heb ik altijd nog de Zoom als gegarandeerd succes.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Veel plezier bij het testen en laat weten wat het geworden is !

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2014
    Locatie
    Oirschot
    Berichten
    197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Beste mensen, allen nogmaals hartelijk dank voor de vele tips.
    Ik ga komende week eens een keer op mijn gemak eerst de Boss RE-20 proberen. Op de een of andere manier ben ik toch ook erg benieuwd naar dat ding.
    Daarna ga ik 2 DD-3's proberen.
    De DD-3 vind ik op YouTube ook vaak het strakst uit de bus komen voor slapback delay trouwens. En ook lekker voor van die modder vette Dimebag squeels.

    En eventueel heb ik altijd nog de Zoom als gegarandeerd succes.
    En mocht je in de buurt van Tilburg / Eindhoven komen mag je hier altijd mijn Zoom met EFTP patches komen testen
    Ik heb onlangs de draad weer opgepakt en speel lekker thuis mee met backing-tracks e.d.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top