Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Nieuwe gitaartje :)

  1. #1

    Standaard Nieuw gitaartje :)

    Mijn derde en voorlopige laatste topic over een nieuwe gitaar

    De afgelopen maanden heb ik diverse gitaren gekocht waaronder een Larrivee, Taylor 414CE en de fantastische Takamine TNV480SC. Alle drie geweldige gitaren maar ik merk dat mijn 'kunnen' op een gitaar heel erg wordt bepaald door de dikte en breedte van de hals. De bovengenoemde gitaren hadden allemaal een hals tussen de 44 en 45mm en daarnaast vrij dun. Ik heb vrij grote (en ook wel dikke) handen. Ik bezit een Lakewood met 48MM hals wat echt wel mijn droom gitaar is. Ooit door iemand custom laten bouwen met dus de brede maar ook dikke hals. Nu kost een custommade Lakewood een behoorlijk duit centen, als je natuurlijk ook wat leuke 'versieringen' erop wilt hebben. Dat budget was er echter niet en een gitaar met een brede en dikke hals, die aansluit op mijn wensen, wordt vrijwel nooit tweedehands aangeboden. Daarnaast wilde ik toch eigenlijk wel Lakewood; ik vind ze echt helemaal geweldig! (en ik heb heel veel ak. gitaren gehad/geprobeerd ).

    Maar goed. Dit weekend in Frankfurt geweest op de Messe, natuurlijk de Lakewood gitaren uitgebreid geprobeerd (waarbij de hals overigens max. 46mm was) en eigenlijk was er één gitaar die echt aansloot bij mijn wensen en dat was de Lakewood M32CP. Nu had ik hier al hele goede reviews over gelezen, maar ook deze gitaar kost bijna 3000 euro. Dat was niet haalbaar.

    'savonds keek ik in het hotel op een tweedehands verkoopsite (in Frankfurt) en bleek dat er 200 kilometer een fantastische gitaar te koop stond, voor een net bedrag. Een iets ouder type M32CP. Met dat ouder type was ik heel erg blij. Deze klinkt zo veel beter dan de huidige M32CP en ziet er ook nog eens veel gaver uit. Uiteindelijk besloten om een deal te sluiten met de persoon en de gitaar overgenomen.

    In Frankfurt heb ik veel gitaren uitgeprobeerd. Heel veel. Cole Clark en een Furch gitaar (type even kwijt) vond ik erg goed maar de Lakewood is wederom fenomenaal. Wat een geweldige sound maar vooral de bespeelbaarheid.... Wow!! De hals is 46mm, helaas geen 48MM maar ik merk dat de hals goed bij mij past.

    Ik ben er heel erg blij mee en ik zou iedereen willen aanraden om de Lakewood gitaren eens te overwegen. Ze zijn perfect afgewerkt en klinken zoveel beter als dezelfde gitaren in dezelfde prijsklasse.

    Plaatje klikken voor vergroting.

    Het 48MM beest





    Lakewood M32CP






    Twins
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 19 april 2015 om 16:56

  2. #2

    Standaard

    Voorlopig laatste post.... Dus binnenkort toch weer een topic over de Maton, denk ik zo.

    De nieuwe aanwinst ziet er als nieuw uit. En dat voor een tweede hands. Goede vondst dus.
    En helemaal aan jouw handen 'aangepast' ook nog.

    Ben benieuwd welke van de twee nu jouw voorkeur heeft.
    Ze zien er hetzelfde uit (op afstandje dan), maar vertel eens iets over het verschil in klank.
    Neem tenminste aan dat die er is.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Gefeliciteerd! Ziet er knap uit.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeliciteerd. Kennelijk een onterecht ondergewaardeerd merk.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5

    Standaard

    Maton. Ooit wellicht Maar dan zit ik met de dunne halsjes.

    Voorkeur is moeilijk te zeggen. Zijn beide erg fijne gitaren. Spelen erg licht. Was bang dat 46MM te smal was maar dat valt reuze mee. Beide zijn erg goed en beide hebben zo hun pluspunten boven de ander. Gelukkig maar, anders had ik twee identieke gitaren.

    Unplugged klinkt de m32 beter. Voller, rijker; daar staan ze ook om bekend. Ingeplugd klinkt de ander beter, althans.. wat meer aanwezig. De b-band van de M32 lijkt wat op de K-K Nature (?). Pakt puur het geluid van je gitaar en dat maakt hem wat minder direct.

    Onterecht ondergewaardeerd merk.. Ik vraag me dan af wie het niet waardeert. Misschien de mensen die het nooit geprobeerd hebben en die afhaken als ze Googelen en blijkt dat het niet Amerikaans maar Duits is. Ik vind het een geweldig merk. Ze zijn niet goedkoop maar je krijgt zeker waar voor je geld. Ik persoonlijk vind Taylor bijvoorbeeld overgewaardeerd. Ik vind in ieder geval de 100, 200, 300 en 400 serie gewoon echt niet mooi klinken. Kwestie van smaak natuurlijk.

  6. #6

    Standaard

    Lakewoods klinken vaak erg goed. Prima gitaren. Denk niet dat een Maton dan iets voor je is. Vind de Maton hals heerlijk, sluit erg goed aan als je ook veel elektrisch speelt. Maar als je juist zo'n klassiekachtige brede hals wil kan ik me voorstellen dat een Maton gewoon niet fijn is. Taylor dan vast ook niet. Die zijn toch ook erg op de cross-over markt gericht van origine heb ik het idee. Mensen die in een band soms ook een akoestisch nummer moeten spelen. Eerst had je dan Ovation, vroeg tachtiger jaren was dat niet meer sexy blijkbaar en zag je iedereen met Takamine, en iets later begon Taylor Takamine weer te verdringen. Het is wachten op de opvolger, zodat de Taylors tweedehands lekker goedkoop worden, net als Ovations nu. @MichaelSS je bent er toch wel bij in Wezep, met Adam Rafferty?

  7. #7

    Standaard

    Cool! Nooit geweten. Wezep is om het hoekje.

    Maton? Hij speelde eerder Cole Clark.

    Ligt mij echter bij dat ik dan iets heb. Anders kom ik zeker kijken. Thanks voor de tip!

    Overigens. Sungha speelt ook op een M32. Nieuwe type dan wel.

    https://www.youtube.com/watch?v=ystqEOzE4NQ
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 1 mei 2015 om 19:47

  8. #8

    Standaard

    @ Harald

    Ben vandaag even bij Souman wezen kijken. Adam Rafferty schijnt leuk te worden dus ik heb mij ook maar ingeschreven. Mocht je nog interesse hebben een Lakewood uit te proberen voor zover je dat nog niet hebt gedaan kan ik hem evt. meenemen.

  9. #9

    Standaard

    Weet niet hoeveel tijd daarvoor over blijft, maar ben wel nieuwsgierig. Heb ze wel eens in mijn handen gehad, maar eens kijken hoe zo'n brede hals is. Vermoed dat het voor mij dan niet echt werkt met over de hals fretten met de duim. Heb een Alhambra steelstring met een relatief platte toets, dat is op zich wel fijn. Heb een paar jaar alleen klassiek gespeeld. Maar op een klassieke gitaar liggen die stukken van Tommy voor mij niet fijn.

  10. #10

    Standaard

    Ik gooi hem gewoon in de auto. Mocht ik je niet zien of spreken hebben we pech. Anders kijken we of er tijd is. Zo niet, hebben we ook pech

    Dan laat ik de 48MM thuis. Die is dan waarschijnlijk toch te breed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top