Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard HNGD Squier Strat Korea

    De Koreanen schijnen stukken beter te zijn dan de Chinezen. Maar toch niet allemaal....
    Ik was al bijna rond met iemand. Dat betrof een 1993 Korea model met VN3 serienummer.
    Na enig onderzoek blijken alle Strats uit Korea, met VN en CN nummer gebouwd tussen 1991 en 1995, een multiplex body te hebben. Uiteindelijk er maar vanaf gezien.

    Toen zag ik een advertentie op een site waar alleen maar een paar vage foto's op stonden, en de advertentietekst; Mooie Squier Stratocaster. Amper gebruikt. Te koop wegens overlijden.

    Ik zag al op de foto dat het een CN6 serienummer was, met daarachter nog eens 6 cijfers ipv de gebruikelijke 5.
    Hee, dit zou wel eens een solid body kunnen zijn.

    Gitaar stond 10 min rijden van me te koop. Ik heb meteen gereageerd en kon dezelfde dag komen kijken.

    Daar aangekomen stond de gitaar al klaar. Een hele donkerrode, bijna zwart. En in nieuwstaat. Wat een beauty!
    En wat stond er achter op de headstock? 50th anniversary. Hell yeah! Dat zijn goede volgens de meeste bronnen op Internet. Schroevendraaier meegenomen om de slagplaat los te maken, wat gelukkig ook mocht van de beste man.
    Even plaatje lichten, en ja hoor; solid body!

    Heerlijke hals, juiste body, fantastische kleur. Alleen de pups zijn zozo, maar dat hebben alle Koreanen.
    Dat wordt toch nog verbouwd. Er komen namelijk een Fat 50s neck, Cs 69 mid, en Ssl 5 brug in. Ook een schakelaar om neck altijd aan te zetten, en een zwarte slagplaat. David Gilmour stijl dus.

    Ikke ben blij 😀





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimonl Bekijk bericht
    chroevendraaier meegenomen om de slagplaat los te maken
    Is dat eigenlijk gebruikelijk in stratocasterland? Dat potentiële kopers hun gereedschapset meenemen, en dat verkopers het toelaten dat hun gitaar uit elkaar geschroefd wordt?
    Ik zou dat niet snel toelaten denk ik. Als ie al uit elkaar geschroefd werd zou ik het zelf doen.

    Wel mooie gitaar. Strat zoals strat moet zijn, mét humbucker

  3. #3

    Standaard

    Ik had het netjes gevraagd. Als ie multiplex was had ik m niet gekocht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Vragen staat vrij, en als de verkoper het ok vind dan is het goed, maar het verbaast me gewoon

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb ook een MiK CN nummer maar dan een 5je erachter en ook met dat gouden logo. Al die gouden logo's schijnen fatsoenlijk hout te zijn en als je een zwart logo hebt dan zijn ze multiplex.

    Ik denk dat ik de mijne binnenkort eens op Marktplaats ga gooien want ik heb teveel strats (jaja, je heb nooit teveel strats, ik weet het).

    Met een goede afstelling en eventueel wat andere pickups/pots en/of tuners zijn dat erg fijne gitaartjes.

    Ik heb er bij mij nieuwe CTS pots ingezet, betere string trees, locking tuners en verder nog wat shielding aangebracht. De originele pickups klinken best goed vind ik dus die heb ik laten zitten.





    Veel plezier met je Koreaan!
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 19 april 2015 om 19:47

  6. #6

    Standaard

    Mooie plank, koreaanse bouw kwaliteit staat inderdaad best goed bekend.

    Maar rood!? op mijn monitor istie echt zwart moet wel een hele diepe rode kleur zijn, erg bijzonder!

  7. #7

    Standaard

    Is heel diep rood. Super mooie kleur.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ik heb ook een MiK CN nummer maar dan een 5je erachter en ook met dat gouden logo. Al die gouden logo's schijnen fatsoenlijk hout te zijn en als je een zwart logo hebt dan zijn ze multiplex.

    Ik denk dat ik de mijne binnenkort eens op Marktplaats ga gooien want ik heb teveel strats (jaja, je heb nooit teveel strats, ik weet het).

    Met een goede afstelling en eventueel wat andere pickups/pots en/of tuners zijn dat erg fijne gitaartjes.

    Ik heb er bij mij nieuwe CTS pots ingezet, betere string trees, locking tuners en verder nog wat shielding aangebracht. De originele pickups klinken best goed vind ik dus die heb ik zitten

    Veel plezier met je Koreaan!
    Andere pots liggen al klaar. Elementjes ook, een tijdelijk setje Duncan Designed sc101 uit een Vintage Modified.
    Uiteindelijk moeten dat dus een echte Seymour Duncan en 2 Fender CS worden.

    Morgen komt mijn bestelde zwarte slagplaat binnen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdo Bekijk bericht
    Mooie plank, koreaanse bouw kwaliteit staat inderdaad best goed bekend.

    Maar rood!? op mijn monitor istie echt zwart moet wel een hele diepe rode kleur zijn, erg bijzonder!


    Met flits beter te zien.

  10. #10

    Standaard

    Mooooooooooi :-)
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top