Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Tip:bovenfreesjes

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Thumbs up Tip:bovenfreesjes

    https://www.ecotools.nl/kantenfrees-19x10/

    Een geweldige frees voor de neckpocket te frezen. Weliswaar is ie te breed voor de randen maar als je klaar bent met frezen zet je er even een smaller freesje in.
    Ik heb er nu 2 neck pockets mee gefreesd en dit gaat als een speer. Veel waar voor het weinige geld....
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Zijn ze goed voor 't geld ja? Ik zit meer te kijken naar een "echt" goed bovenfreeskopieerbitje (4x woordwaarde) van 60 euro.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Geen geld, dat is zeker.
    Maar kan RS-rik ook geen ongelijk geven, zeker niet voor neckpockets. Ik heb een kopieerbit van Stehle en een van guitarsupplies, zo'n gele. Die zijn goedkoper, maar dat merk je wel. Iets meer trilling, iets meer lawaai, iets minder glad freeswerk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Zijn ze goed voor 't geld ja? Ik zit meer te kijken naar een "echt" goed bovenfreeskopieerbitje (4x woordwaarde) van 60 euro.
    Met esdoorn heeft het totaal geen moeite, haarscherp en geen haperingen. Hele stevige lagers, maar das beter dan van die iele dingentjes.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Het proberen waard, zag dat ze ook langere versies hebben, voor niet veel meer.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Het mooie van ecotools is dat je die freesjes 5x hebruikt en dan een nieuwe pakt.. Ik koop er al m'n boortjes, kosten een habbekrats, maar koop er wel 10 tegelijk.. Bot? Weg en een nieuwe..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Same here, voor dingen die ik weinig gebruik pak ik daar mijn freesjes. Ik heb er diverse radiusfreesjes vandaan, die dingen worden ook niet zo zwaar belast.
    Maar het kan ook afwijken!! ik heb 1 keer een radiusfreesje gehad met lager die niet goed uitgelijnd worden. Die trok helaas aan de zijkant ook een streep in je hout...

    Dus voor belangrijke dingen, en freesjes die ik vaak gebruik (gewoon de recht kopieerfreesjes) pak ik liever degelijk materiaal.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Mijn neckpocket truuk ( die ik wel twee hele keren heb gedaan) is de mal omlijsten met een laagje schilderstape. Zo frees je m net iets nauwer.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Tape truc doe ik ook altijd. Werkt perfect. Of een paar slagen tape om het latertje heen. Werkt iets minder in de neckpocket, maar weer beter in rare krappe vormen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Zo'n cotool freesje heeft mijn een week terug mijn body vernaggeld want het schroefje van de lager zat niet vast en die schoof boven mijn sjabloon. Bedankt ecotools. Dag swampash bodyblank van 80 euro...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top