Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard HNGD Fender AM DLX HSS

    Mijn eerste Fender

    Goede deal gekregen op een American deluxe met humbucker. Kerel heeft hem in 2011 in America gekocht, en vervolgens amper uit de koffer gehaald. Geen krasje of deukje op te vinden, mint!

    De volume knop heeft een dubbel functie, als je deze indrukt schakelt hij naar de s1 switching, waarbij je alle elementen tegelijk kunt gebruiken of ander combinaties. Ben er nog een beetje mee aan het spelen, maar geeft wat leuke resultaten.

    nu foto's:




    Laatst gewijzigd door Sjoerdo; 19 april 2015 om 10:51

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie strat!
    Gefeliciteerd met deze mooie aankoop.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Gefeliciteerd Sjoerd! Fijne strat!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Nice one! Congratz!
    Kris

  5. #5

    Standaard

    Bedankt mannen.

    Heb mezelf nooit als een strat man beschouwd (hoewel ik een replica frankenstrat heb). Vond strats altijd een beetje 'makkelijke' gitaren, bij elkaar geschroefde gitaar.

    Maar nu ik er zelf een heb ben ik behoorlijk onder de indruk van het complete gevoel dat de gitaar heeft. Ook al zijn het losse delen het voelt toch als een solide gitaar met compleet geluid.

    Wie weet binnenkort zelfs een telecaster erbij!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdo Bekijk bericht
    Bedankt mannen.

    Heb mezelf nooit als een strat man beschouwd (hoewel ik een replica frankenstrat heb). Vond strats altijd een beetje 'makkelijke' gitaren, bij elkaar geschroefde gitaar.

    Maar nu ik er zelf een heb ben ik behoorlijk onder de indruk van het complete gevoel dat de gitaar heeft. Ook al zijn het losse delen het voelt toch als een solide gitaar met compleet geluid.

    Wie weet binnenkort zelfs een telecaster erbij!
    Zie je wel, het komt echt wel goed met je!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeliciteerd met je solide werkpaard. Ik had een tijdje geleden nog een American Series HSS. Prima gitaar, maar vond het S1-systeem weinig toevoegen en voor mijn gevoel ook wat dynamiek vreten. Ik heb de boel eruit gesloopt en vervangen door een Bare Knuckle-HSS-set (VHII/Mother's Milk), met autosplit op positie vier. Fijn gitaartje was dat geworden, maar voor mij niet zo goed als mijn MXG strat. Toch maar weer verkocht, misschien iets te impulsief.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Is het trouwens een customshop dlx strat?

  9. #9

    Standaard

    Tot nog toe vind ik vooral de middenstand, waarbij alle drie de elementen tegelijk worden ingeschakeld wel erg gaaf. Geeft behoorlijk wat diepte aan het geluid en deze stand zie ik me nog wel eens gebruiken mocht ik ooit met deze gitaar op een podium staan.
    Maar ik lees ook veel negatieve berichten over de noiseless pick ups, zouden volgens sommige wat dynamiek hebben verloren ten opzichte van de standard picks.

    @Arjan; nee geen customshop, ik zie nergens CS markings en gezien de prijs die ik betaald heb lijkt me dit ook niet het geval (880EUR).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aanwinst. Erg goede gitaren.
    Ach ja wat je leest over de pickups..... Puur smaak in mijn optiek. Het zijn denk ik heel goed gebalanceerde pickups die clean erg lekker Stratty klinken maar ook met veel gain nog heerlijk blijven klinken. Ik heb in mijn zoektocht ook een hoop geprobeert inmiddels en de circel is weer rond want de SCN's zitten er gewoon weer in. Vind ik gewoon het lekkerst. Wel hele fijne andere pickups er in gehad maar ik ga me toch dood irriteren aan de ruis en brom. De SCN's vind ik te gek. Heb enkel nu een tone zone S in de brug gezet. De USA deluxe met HSS configuratie lijkt mij een gitaar waar je niets aan hoeft te veranderen. Dynamiek zit denk ik niet in je pickups maar in je vingers en dan in je versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top