Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Eigen compositie, get outta my way

    http://picosong.com/XFut
    Het word voor de gitaristen eigenlijk pas interessant rond 1:40 Zit een kleine solootje in, probeerde te ontsnappen uit de pentatonische sleur waar ik de laatste tijd weer in zit.

    En het is voor de 2e x dat ik een serieus nummer heb geschreven, alvast excuses voor de Oberheim/Linndrum geluiden, maar dat retro soundje vind ik wel wat hebben.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Hoi Bradley, ik heb even een paar keer geluisterd. qua compositie heeft het wel wat. Je zang mag wat spannender en beter getimed. Misschien kun je hier en daar een tweede stem erin gooien om het verschil tussen coupletten en refrein iets duidelijker te maken.
    Je gitaarsolo is erg geslaagd wat mij betreft. En een heerlijke sound by the way! Maar om nu te zeggen dat je buiten de pentatonische sleur hebt gespeeld? Ik zou me er ook maar niet te druk over maken. Zolang je een interessante solo kunt spelen die weet te boeien...so what

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Hey bradley. Het is niet mijn smaak, iets te eighties Maar ik kan niet ontkennen dat het nummer gewoon in elkaar zit. Je stem is niet eens slecht maar ligt iets te prominent in de mix, speel daar eens mee. En qua teksten, ach, soms kon ik de rijmpjes wel raden, maar dat hoort ook bij dit genre denk ik. Btw je speelde toch eerst gitaar, nu overgestapt op keyboard? ik heb volgens mij net wat op je youtube gezien maar zie alleen maar keyboard muziek. Ik kan mij volgens mij nog herinneren dat jij toendertijd na 2 jaar gitaar spelen al aardig wat SRV onder de knie had(met veel jaloezie want na 2 jaar spelen kwam ik bij verre niet inde buurt), of was dat iemand anders van hier?

    Anyway, je nummer is helemaal niet verkeerd, maar bekijk wat tutorials op audiotuts hoe je wat meer kan spelen met stereo effecten op vocals. Dat kan net even een verschil maken, van niet verkeerd, to erg goed

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.985

    Standaard

    Das behoorlijk 80s haha. De schreeuw voor de solo is briljant! Lekker solootje, alleen t einde is n beetje plomp.

    Snap niets van de tekst, die is ook wel n beetje knuillig.

    Ik vind m leuk

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Hoi Bradley, ik heb even een paar keer geluisterd. qua compositie heeft het wel wat. Je zang mag wat spannender en beter getimed. Misschien kun je hier en daar een tweede stem erin gooien om het verschil tussen coupletten en refrein iets duidelijker te maken.
    Je gitaarsolo is erg geslaagd wat mij betreft. En een heerlijke sound by the way! Maar om nu te zeggen dat je buiten de pentatonische sleur hebt gespeeld? Ik zou me er ook maar niet te druk over maken. Zolang je een interessante solo kunt spelen die weet te boeien...so what
    Nja, de solo komt niet erg pentatonisch over in mijn ogen, probeer juist redelijk te experimenteren met dingen, wat een beetje anders klinkt dan de standaard blues licks die ik normaal altijd in solo's gooi.

    Moet inderdaad nog wel werken aan timing qua zang, liep niet overal even vlekkeloos helaas.

    Thanks voor de feedback.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Hey bradley. Het is niet mijn smaak, iets te eighties Maar ik kan niet ontkennen dat het nummer gewoon in elkaar zit. Je stem is niet eens slecht maar ligt iets te prominent in de mix, speel daar eens mee. En qua teksten, ach, soms kon ik de rijmpjes wel raden, maar dat hoort ook bij dit genre denk ik. Btw je speelde toch eerst gitaar, nu overgestapt op keyboard? ik heb volgens mij net wat op je youtube gezien maar zie alleen maar keyboard muziek. Ik kan mij volgens mij nog herinneren dat jij toendertijd na 2 jaar gitaar spelen al aardig wat SRV onder de knie had(met veel jaloezie want na 2 jaar spelen kwam ik bij verre niet inde buurt), of was dat iemand anders van hier?

    Anyway, je nummer is helemaal niet verkeerd, maar bekijk wat tutorials op audiotuts hoe je wat meer kan spelen met stereo effecten op vocals. Dat kan net even een verschil maken, van niet verkeerd, to erg goed
    Thanks! Ben zelf wel van de 80s klank en dergelijk, vind ik wel wat hebben. Maar ieder uiteraard zo zijn ding.
    Dat mijn stem iets te prominent in de mix ligt kan wel kloppen ja, ik mix af op m`n Beyers en die hebben een beetje de neiging mijn zang te verstoppen in de mix, dus vandaar.. Die gooi ik altijd redelijk hoog, dan klinkt het op mijn speakers nog wel acceptabel.

    Dat van die teksten snap ik wel, ben nu voor de 2e x bezig met een eigen nummer wat niet over Renault Twingo`s maar wat iets serieuzer is, dus ik moet nog een beetje het schrijven "masteren" en "eigen maken" zeg maar..

    Ik speelde inderdaad eerst keyboard, nog steeds trouwens, maar ik focus mij nu ook op gitaar (al een kleine 5 jaar ondertussen alweer)
    Dat van die SRV licks was ik NIET, heb af en toe nog moeite met U2 riffs of Queen solo`s.. Dus helaas, ben niet zo`n held op gitaar op het technische vlak.

    Bedankt voor de feedback.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Das behoorlijk 80s haha. De schreeuw voor de solo is briljant! Lekker solootje, alleen t einde is n beetje plomp.

    Snap niets van de tekst, die is ook wel n beetje knuillig.

    Ik vind m leuk
    Tekst is een beetje knullig, klopt wel, heb het letterlijk in 5 minuten geschreven, kreeg opeens een ingeving over een scharreltje, en toen rolde het er eigenlijk zo uit. Het refrein en de Bridge in ieder geval.

    Bedankt voor de feedback, en tof dat je `m leuk vind!

  8. #8

    Standaard

    Ja best goed! Je drums zijn wat mij betreft het slechtste deel van het nummer. Ik heb je overigens wel eens beter horen zingen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Ja best goed! Je drums zijn wat mij betreft het slechtste deel van het nummer. Ik heb je overigens wel eens beter horen zingen.

    Thanks! Ik had even geen andere sample set ter beschikking dan een Linn-Drum kit, maar had denk ik beter iets van een TR-707 kunnen gebruiken of wat akoestisch..

  10. #10

    Standaard

    Leuk nummer en mooie solo ook.
    Die schreeuw vind ik eigenlijk het 'mooiste' aan het hele lied. Prachtig. Geeft de frustratie goed weer.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top