Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard Waarde vintage cabinet met oude speakers erin?

    Ik heb een cabinet van de firma H&H of HH? Uit de jaren 70, erg zwaar en groot. Klinkt goed maar ik heb nu een marshall 1960AX gekocht ( die staat mooi bij mijn JMP top en is tot grote blijdschap van mijn bandleden een stuk lichter haha ) dus mijn vraag is, wat is dit cabinet ongeveer waard? Het is opnieuw getolexed dus dat is iig niet origineel, maar er zitten wel goed klinkende speakers in. Volgens de vorige eigenaar zijn dat Rola Celestion uit de jaren 70 ( 76/77?)

    Maar wat is zo'n cabinet of speakers ongeveer waard? Gitaren en versterkers heb ik genoeg verstand van om de waarde te bepalen maar van speakers heb ik ten eerste weinig verstand en al helemaal niet van de waarde.

    Beide cabinets klinken erg goed, al lijkt de 1960AX wat definitie, helderder, meer in your face geluid te hebben. Ik was echter ook heel tevreden over de HH cabinet, dus als de speakers veel waard zijn of weinig opleveren zou ik ze ook om kunnen wisselen?

    Wat zouden jullie doen?

    Ik hoor het graag!

    Groeten Jeroen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Zo'n cabinet brengt (helaas) weinig op. Reken op 100 euro. Verkoop in onderdelen brengt meer op.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Weet je zeker dat het Celestions zijn? H+H maakte ook speakers. Maar dat staat er dan ook op duh.
    Ik heb zo'n speaker, 100 watt en inderdaad, die klinkt behoorlijk goed. Soort Bassman sound (wat in mijn boek betekent als vrij neutraal zonder karakterloos te zijn).
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Ja, zijn wel echte oude Celestions, wat zijn die ongeveer waard denk je?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    He Jeroen,

    Op de speakers staan "stempels" met de datum en het specifieke type. Het cabinet zal weinig waard zijn, maar de speakers zouden wel waardevol kunnen zijn!

    Wat misschien ook een idee is, is om de speakers (mits ze leuk zijn) over te zetten in je 1960 cab; kan zomaar "best of both worlds" zijn!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Deze bedoel je?
    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

    Raarmaarwaar, vaak leveren cabs minder op dan wanneer je de speakers los verkoopt. Vaak worden speakers los gebruikt om 1x12 combo's te "upgraden" en is een 4x12 een beetje buuronvriendelijk waardoor de markt kleiner is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Dat is 'm inderdaad maar heb 'm bewust niet geplaatst ivm de regels
    Ik zal 'm eens open schroeven en wat foto's posten van de week wat er precies in zit.

    Ik lees ook weleens dat men 2 verschillende type speakers erin zit, dat je kan kiezen welke je uitversterkt bij optredens?
    Dus bijvoorbeeld rechts de oude, links de nieuwe. Dat zou ook een optie zijn misschien.

    Het is zo lastig omdat je het geluid niet echt kan onthouden hehe.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Deze bedoel je?
    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

    Raarmaarwaar, vaak leveren cabs minder op dan wanneer je de speakers los verkoopt. Vaak worden speakers los gebruikt om 1x12 combo's te "upgraden" en is een 4x12 een beetje buuronvriendelijk waardoor de markt kleiner is.
    Klopt. Zelfs met 2x12 cabjes krijg je meer voor speakers en kast apart.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top