Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Waarom zou ik de Effectloop doorlussen? JCM 800 4210 Lead Series

    Er zijn FX-loops met en zonder level-potmeter. Mijn vraag gaat primair over de situatie zonder level-potmeter. In casu een JCM 50w combo "Lead series" 4210 (model 2205)

    Zonder doorlus is de pre-amp direct aangesloten op de eindtrap.
    Met doorlus (straight, dus zonder effecten) lijkt me dat er ofwel een extra verbinding (parallel) wordt aangebracht tussen pre-amp en eindtrap of dat de verbinding tussen beide volledig door de FX-loop wordt overgenomen. Ik weet niet wat deze JCM 800 doet (kijkend naar het schema doet met de FX-loop niet vinden....;-).

    In beide gevallen lijkt me de doorlus (dus zonder effecten) zinloos, tenzij je van redundantie-veiligheid houdt. Toch leek het de vorige eigenaar zinvol en zie ik meer mensen dit doen. Misschien een erfenis uit het doorlussen van kanalen, maar misschien wel met een goede reden.

    Wat levert het aan verschil op? Qua geluid, volume of iets technisch?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Geen extra verbinding, wel een andere. In de jack zit immers een switch waarmee het preamp signaal wordt doorgeschakeld naar de rest van de amp. Door er een kabel in te steken vervang je de verbinding van de switch door de kabel. Niks meer en niks minder. De switch wil nog wel eens vervuilen als deze nooit wordt gebruikt. De daarmee gepaard gaande problemen kun je met een kabel aantonen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top