Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Telecaster elementen

    Hallo allemaal,

    ik ben momenteel mijn allereerste telecaster aan het bouwen! Nu heb ik al een te gekke body en een waanzinnige hals. Enige punt is dat ik geen idee heb wat voor elementen ik er in zal zetten....

    Ik wil graag een humbucyer als neck element. Ik zit na te denken over een '59 Duncan humbucker. Iemand ervaring mee?
    Heeft iemand andere tips voor elementen? Ik ben een allround gitarist en wil graag elementen met een goede sustain en niet te veel hoog. Dat merk ik bij de standaard telecasters namelijk. Die hebben een veel te scherpe rand.

    Grtz,

    Ference

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Gewoon een goede niet al te hete telepup met goeie toonregeling miet het ook kunnen doen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Gewoon een goede niet al te hete telepup met goeie toonregeling miet het ook kunnen doen.
    Kun je me een element aanraden?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Iets gebaseerd op een jaren '60 setje. Seymour Duncan Antiquity II oid.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ference Hulshof Bekijk bericht
    Ik zit na te denken over een '59 Duncan humbucker. Iemand ervaring mee?
    Heeft iemand andere tips voor elementen? Ik ben een allround gitarist en wil graag elementen met een goede sustain en niet te veel hoog. Dat merk ik bij de standaard telecasters namelijk. Die hebben een veel te scherpe rand.
    Dat scherpe zit vaak in de tele zelf maar er valt wel wat aan te doen. Brass zadels geven iets meer spank en body en pas op met fifties vintage pickups. Een whirlwind kabel en een Cry baby helpen ook.
    Je zou voor de neck een mini humbucker kunnen overwegen, voor de brug een overwound versie waar meestal de highs wat getemd zijn.
    Maar je hebt ook een amp natuurlijk. Tijdje geleden speelde iemand over mijn Deluxe. Ik ken die amp vrij goed en tot mijn verbazing haalde hij daar een vol warm geluid uit met zijn oude strat. Toen ik weer inplugde zag ik dat hij de bas voluit had staan en het hoog op 3. Zo kan het dus ook, met je oren draaien.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik heb een SD Seth Lover in mijn tele halspositie zitten. Is wat minder hot dan de meeste PAF-achtigen waardoor je geen al te grote mismatch krijgt met je brugelement. Werkt heel fijn!

    Minihumbucker kan natuurlijk ook en moest ik het overdoen zou ik daar waarschijnlijk voor gaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top